Ovo alkoholno piće je desetljećima zabranjeno prodavati, a svejedno se kupuje kao ludo

Autor: Poslovni.hr/Hina , 17. travanj 2018. u 12:31
Foto: Thinkstock

Za aromu ovog žestokog alkoholnog pića ključan je ljudski dodir.

Najpoznatiji kubanski rum, Havana Club, uspješno se natječe s najpoznatijim svjetskim brendovima iako se ne može prodavati na najvećem tržištu tog žestokog pića.

Na Kubi ima bačvi za starenje ruma koje su u upotrebi duže od šest desetljeća, koliko je na snazi američki embargo, i zaslužne su za jedinstvenu aromu pića koje su dobiva destiliranjem šećerne trske.

Stotine takvih bačvi poredane su u skladištima Havana Cluba u San Joseu, tridesetak kilometara od Havane, okupane slatkim mirisom vanilije, dok boca za bocom silazi s proizvodne linije.

Na Kubi je prije 150 godina proizveden prvi svijetli rum koji se prirodnim starenjem u hrastovim bačvama, posebnom recepturom i vještinom kubanskih majstora, razvio u nježniju, tamniju verziju kakva se konzumira danas.

"Nije nas strah reći da je kubanski rum najbolji na svijetu", kaže 'maestro ronero' Asbel Morales koji se miješanjem ruma bavi već tri desetljeća.

Američkom embargu unatoč prodaja Havana Cluba, dostupnog u 120 zemalja, samo raste. Lani je rast iznosio šest posto, a najunosnije tržište su Njemačka i Francuska.

"SAD predstavlja 39 posto tržišta prvoklasnog ruma. Zbog političkih razloga Havana Club je isključen s tog tržišta, ali i bez toga smo među tri najprodavanija ruma u svijetu", rekao je marketinški direktor Sergio Valdes.

Druga dva su francuski Plantation i nekada kubanski, a sada karipski Bacardi.

Od 1993. Havana Club u zajedničkom je vlasništvu kubanske vlade i francuske tvrtke Pernod Ricard, druge najveće kompanije alkoholnih pića u svijetu. 

Međutim, obitelj bivših vlasnika koje je Castrova revolucija potjerala iz zemlje zadržala je izvorni recept i prodala ga Bacardiju, kompaniji koja je osnovana na Kubi, ali je također nakon revolucije završila u progonstvu.

Bez kubanskih majstora nema kubanskog ruma

Bacardi od 1995. na Portoriku proizvodi svoju verziju Havana Cluba i prodaje ga na američkom tržištu pod sloganom "Zauvijek kubanski".

Pernod Ricard tužio je Bacardi za krađu zaštićenog brenda i prijevaru potrošača. Parnica još traje. 

"Ne možete govoriti o kubanskom rumu ako nemate kubansko tlo, temperaturu i vlagu", kaže Morales. "Proces starenja ruma nije usporediv s nijednim drugim u svijetu. To se radi prirodno, bez aditiva".

Bivši američki predsjednik Barack Obama zatoplio je odnose s Kubom pa su porasla nadanja da će izvorni Havana Club uskoro na američko tržište. Ali se situacija promijenila s dolaskom Donalda Trumpa.

Britanski stručnjak za rum Ian Burrell kaže da naslijepo može prepoznati kubanski Havana Club od Bacardijeve verzije. "Ova potonja je kao 'light' varijanta. Velika je razlika između tih dvaju proizvoda, ali meni kao barmenu obje verzije mogu koristiti kao baza za koktele koji ističu njihove kvalitete".

Za aromu ruma ključan je ljudski dodir. "Uloga koju ima majstor, što mu je na umu, u nosu, u grlu, to određuje karakter proizvoda. Bez majstora koji kontrolira proces od sirovine do krajnjeg proizvoda, nemoguće je napraviti kubanski rum", naglašava Morales.

Burrell kaže da je rum-majstor kao "umjetnik s paletom" koji miješa sastojke.

Na kubi ih je osmero, među njima i jedna žena. Znanje se tradicionalno prenosi s koljena na koljeno.

Majstor odabire i koja će mješavina u koju bačvu te koliko će ondje stariti. Na primjer, dašak vanilije počne se osjećati nakon deset godina.

Najkvalitetniji rum stari u 60-godišnjim hrastovim bačvama, gdje samo kisik, vrijeme i drvo doprinose aromi. 

Komentirajte prvi

New Report

Close