Online edukacija idealna za zaposlenog menadžera

Autor: Darko Bičak , 03. studeni 2010. u 22:00

Eric Richards, profesor na IGBS-u i Kelley School of Business u Zagrebu je predstavio svoja iskustva u organiziranju učenja na daljinu

O višestrukim prednostima učenja na daljinu, ali i zamkama na koje studenti trebaju biti spremni, razgovarali smo s Ericom Richardsom, profesorom na Kelley School of Business i IGBS-u, zagrebačkoj poslovnoj školi koju je posjetio da bi prenio svoja iskustva o online učenju.

Možete li objasniti što su online kolegiji?
Online kolegij je onaj kolegij čija se predavanja izvode putem Interneta. Nastavni materijali se razmjenjuju online ili kroz sustav upravljanja kolegijem, a studenti komuniciraju s profesorom i ostalim studentima putem elektronskih alata kao što su e-mail, forumi za diskusiju, chat sobe i telefon.

Koja je glavna razlika, u smislu prednosti i nedostataka, u odnosu na klasično obrazovanje?
Prednosti online kolegija su višestruke. To je prije svega fleksibilnost: studenti ne moraju biti prisutni u učionici za vrijeme online kolegija. Online kolegiji mogu se pratiti s bilo kojeg mjesta u svijetu. U većini online kolegija ati u kojem studenti moraju biti za kompjuterima nisu fiksirani ili to jesu u vrlo maloj mjeri. Studenti mogu raspored studija prilagoditi svom poslovnom i privatnom rasporedu. To pruža odličnu priliku zaposlenim ljudima, primjerice menadžerima, koji žele steći dodatno obrazovanje bez odsustva s posla i bez gubitka plaće. Online studenti u Kelley Direct programu su više postigli u karijeri (u prosjeku imaju četiri godine radnog iskustva više nego redoviti studenti) i uglavnom imaju obitelj; tako da povratak u školske klupe u punom vremenu nije praktično rješenje.

Osim fleksibilnosti, koje još prednosti donosi online studiranje?
Širi doseg. Online kolegiji omogućuju da studiji budu dostupni puno široj populaciji studenata. Zatim je tu i personalizirano učenje: u online kolegijima studenti mogu pratiti nastavu svojim tempom. Ako trebaju više vremena da bi savladali određeni pojam, ili žele brže proći kroz nastavne materijale, online učenje omogućuje im fleksibilnost koju traže. Postoje i višestruki načini interakcije: online kolegiji omogućuju različite načine komunikacije između studenata i nastavnika, čime se omogućava drukčiji stil učenja i komunikacije. Studenti koji su obično povučeni u razredu mogu se osjećati udobnije u sudjelovanju u nastavi preko online sustava nastave. Učenje također postaje i globalno. Ono omogućuje da se lakše pozovu vanjski stručnjaci ili internacionalni studenti da se uključe u razgovor na nastavi. Takva multikultularna iskustva proširuju horizonte učenika te im omogućuju da budu bolje pripremljeni za sve globaliziranije društvo.

Postoje je li neki neodstaci online učenja?
Ima i manjih nedostataka. Na prvom mjestu mora se obratiti pažnja na disciplinu i upravljanje vremenom. S malo vremenskih ograničenja osim ispitnih rokova, studenti online kolegija se pridržavaju svog rasporeda na vlastitu odgovornost. Ljudima koji imaju problema s upravljanjem vremenom online kolegij može biti problematičan. Zatim postoji i manjak izravne interakcije s nastavnikom. Manje je izravne, spontane interakcije u online učionici nego u tradicionalnoj. Polaznici teže prepoznaju da li je komunikacija ispravna ako ne mogu čitati izraz lica i ostali govor tijela. Neki studenti mogu se osjećati usamljanima u okolini online učenja jer nemaju svakodnevni kontakt s kolegama. Idealno, učionice mogu postati mjesta zajedništva. To je teže ostvariti online. Međutim, to postaje sve više ostvarivo s napretkom kompjuterskih tehnologija. Studenti također trebaju imati pristup kompjuteru i internetu, kao i osnovna tehnološka znanja i vještine kako bi ostvarili učinkovitu online komunikaciju. Studentima koji žele nastaviti svoju sadašnju karijeru glavni nedostatak studija u punom vremenu bi bila stanka u karijeri i izgubljena zarada. Studentima koji žele promjenu u karijeri glavni nedostatak online verzije studija bi pak bilo manje prilika za ostvarivanje kontakata s mogućim poslodavcima.

U kojim poljima visokog obrazovanja se može primijeniti online edukacija?
Mogu postojati razlozi zbog kojih su neka polja primjerenija za online edukaciju od drugih. Na primjer, u poslovanju imamo “ mekše” discipline (npr. management i marketing) koje se više oslanjaju na neprestano razvijajuće, međusobno stvoreno znanje i interakciju između nastavnika i studenata, kao i “ tvrđe” discipline (npr. ekonomija, računovodstvo i financije) orijentirane prema postupnom usavršavanju primjene kvantitativnih metoda, gdje se znanje prenosi od nastavnika prema studentima, i zatim “ srednje” discipline (npr. informacijski sustavi). Iskustva s Kelley Direct programa govore nam da se kolegiji iz sva tri tipa disciplina mogu uspješno izvoditi online, ali s drukčijim strategijama učenja.

Kakav je omjer cijene i kvalitete online edukacije u odnosu na klasičnu?
Uglavnom se smatra da učenje i trening putem weba imaju veće fiksne troškove; međutim, ti veći troškovi razvoja kolegija su nadoknađeni manjim varijabilnim troškovima prilikom izvođenja kolegija. Na Kelley School of Business, troškovi školarine za studente u online i tradicionalnom MBA studiju su gotovo jednaki. Međutim, oni koji studiraju online nisu bili prisiljeni prekinuti posao i izgubiti plaću.

Što hrvatski studenti mogu dobiti od ovakve vrste edukacije?
Studenti koji se upišu u Kelley Direct studije učiti će isto gradivo od istih onih profesora koji predaju u našim studijima na kampusu. Steći će najnaprednije poslovne vještine koje supotrebne za vođenje organizacija. Također će imati priliku za ostvarivanje kontakata s tisućama naših diplomiranih studenata u svijetu.

Sigurnost

Sprečavanje zloupotrebe
Pitanja kao što su lažiranje identiteta, prepisivanje itd. postoje u online kolegijima isto kao i u tradicionalnim kolegijima. Međutim, postoje učinkovite strategije za borbu protiv njih. Studenti moraju proći kroz niz sigurnosnih pitanja da bi uspješno pristupili sustavu. Uz tehnološke metode, nastavnici također mogu koristiti neke od preventivnih strategija protiv prepisivanja i plagijata kao što su jasno postavljanje akademskih obveza, redovno ažuriranje nastavnih materijala i testova, sastavljanje ispita i zadataka na način da studentima oteža varanje, te primjena etičkog kodeksa.

Primjerenost

Oslanjanje na iskustvo
Uglavnom se svi kolegiji mogu izvoditi online, osim onih koji se oslanjaju u velikoj mjeri na iskustva iz vlastite prakse. Prema izvještaju Sloan iz 2008. godine (koji istražuje zastupljenost osam znanstvenih disciplina u jesen 2007.), online zastupljenost je proporcionalno gotovo ista klasičnoj nastavi. Jedina iznimka je inženjerstvo, gdje samo 16 posto visokih učilišta koja izvode studije inženjerstva imaju studije u potpunosti izvedene online, u usporedbi s između 24 posto (psihologija) do 33 posto (ekonomija) u ostalim disciplinama.

Komentirajte prvi

New Report

Close