Oglašavanje preko Facebook profila za nula kuna

Na Facebooku je moguće besplatno kreirati profil svojem proizvodu ili usluzi. Internetska stranica tvrtke i FB profil mogu se povezati s Google tražilicom

Kada bi socijalna mreža Facebook (FB) bila država, brojem stanovnika, odnosno korisnika, bila bi odmah iza Kine i Indije. S više od 350 milijuna korisnika (u Hrvatskoj oko 900.000), čiji se broj konstantno povećava, FB je “Meka” za oglašivače.

Kada je nastao, na internetu je već postojalo oko 300 socijalnih mreža. Za razliku od svih njih, FB je izazvao (r)evoluciju jer su korisnici prvi put počeli davati točne i istinite podatke filujući pri tome svoje profile događajima iz vlastitog života potkrijepljene fotografijama i dokazima. Istinitost podataka bila je prvi preduvjet za uspješnost oglašavanja, a zatim velike mogućnosti ciljanja kampanje oglašivača. Primjerice, prodavač tenisica na FB-u svoj oglas može ciljano prikazati osobama od 25 do 40 godina, koje se bave sportom i žive na određenom geografskom području na kojem im je dostupna njegova trgovina. Oglašavati se može prema broju klikova i prema broju prikaza. Kada korisnik FB-a klikne na oglas, oglašivač u Hrvatskoj plaća između 0,15 i 1,5 kuna. Prema broju prikaza plaća se svakih tisuću prikazanih oglasa. Taj se način preporučuje kada je cilj kampanje brendiranje jer oglas se učestalo prikazuje bez posebnog ciljanja, dok je prema broju klikova oglašivač siguran da su oglas vidjeli potencijalni kupci njegovih tenisica. No ono što je puno ugodnije za uši i novčanike malih i srednjih poduzetnika, a što sve više koriste i velike tvrtke, jest oglašavanje za nula kuna. Kako kaže Miroslav Varga, stručnjak za internetsko oglašavanje u osječkoj tvrtki Escape, ako imate samo jednu kunu, pametno je uložiti je u oglašavanje, a za dobar oglas ne treba ni toliko. Naime, na FB-u se možete oglašavati tako da besplatno kreirate profil svog proizvoda, usluge ili tvrtke te ga u svakom smislu personalizirate. To znači da, primjerice, čokoladu pretvorite u osobu, odnosno prijateljicu, koja svoja svojstva i kvalitete iznosi svojim prijateljima. Ako tvrtka na FB profilu nastupi kao da je riječ o još jednom korporativnom središtu, ne samo da neće postići cilj već će vrlo vjerojatno biti ismijana.

U 8 koraka poruka obiđe svijet
Varga preporučuje svojim klijentima da za svaki proizvod ili uslugu izrade profil te istodobno upozorava da u prvom tromjesečju održavanje profila stoji nula kuna i dva sata mjesečno, da bi nakon 10 u drugom i 20 sati u trećem tromjesečju bilo potrebno više od 35 sati mjesečno. FB profil u naprednijoj fazi oglašavanja zahtijeva puno vremena jer je potrebno brzo odgovarati na pitanja i stalno ga osvježavati novim sadržajem i informacijama. U konačnici, događanja na profilu trebate kontrolirati. No tvrtke iz određenih sektora od toga mogu imati jako velike koristi. Primjerice, tko u banku ide bez grča u želucu? No banka na FB-u tu percepciju razbija jer postaje jedna od prijateljica. Ako loše upravlja svojim profilom, onda još više naglašava to što jest. “Jedan nepopularni državni monopolist, pokušavajući se približiti ljudima preko FB-a, zapravo je kreirao mjesto na kojem je izbacivao sve svoje frustracije uzrokovane monopolom. Ugasili smo taj profil za dva tjedna”, kazao je Varga. Prema Metcalfeovu zakonu broj interakcija u socijalnoj mreži raste s kvadratom broja članova. To znači da broj osoba kojima pošaljete poruku o svom proizvodu ili usluzi raste geometrijski. Prema nekim izračunima ako poznajete 2000 ljudi, to je dovoljno da oni poznaju sve stanovnike svijeta. Potrebno je najmanje tri, ali ne više od osam koraka da poruka obiđe svijet i ponovo vam se vrati. U Hrvatskoj je broj koraka znatno manji. “FB je omogućio korisnicima da se pridruživanjem profilu tvrtki, proizvoda i usluga poistovjete s imidžom i svime što on predstavlja. Moji prijatelji vide da sam povezan s nekim proizvodom pa će se još neki povezati i time nastaviti promovirati”, kazao je Damir Podhorski, vlasnik tvrtke Escape. “Primjerice, radili smo FB kampanju za jedan britanski ‘web shop’ za prodaju šešira kojem ona nije donijela nijednu narudžbu! No dok je ta branša padala za 10 posto, njemu se prihod u godinu dana povećao za 22 posto. Ako ti Google pošalje određeni broj posjetitelja, FB će uz dobro odrađenu kampanju poslati 10 posto od toga, koje nisi imao jer nisi bio na FB-u. Dobivaš informaciju! Ako je nisi tražio, ipak je zapamtiš iako je ne konzumiraš odmah. Primarni i sekundarni izvori informacija trebaju se kombinirati”, istaknuo je Varga.

Iskoristiti povratne informacije
Što to znači? Nakon tražilice Google FB je druga najčešće korištena internetska stranica na svijetu. Zbog toga Varga preporučuje kombinirati web stranicu tvrtke i FB profil s Googleovom kampanjom “search engine”, u koju spadaju oglašavanja AdWords i AdSense. AdWords je sustav oglašavanja kojim se zakupljuju ključne riječi, a potom se oglas pojavljuje u tražilici Google na klijentu zanimljivim mjestima. Prosječna cijena klika u Hrvatskoj je između 0,50 i 1,5 kuna. Sustav AdSense omogućuje prikazivanje oglasa tamo gdje oglašivač želi. “Tko se tek odlučuje za internetsko oglašavanje, trebao bi krenuti s AdWordsima jer Googleova statistika daje najbolje povratne podatke. Treba zakupiti ključne riječi koje će ‘okidati’ oglase i voditi na web stranicu. S ulaganjem već od 500 kuna možete dobiti odlične povratne podatke: da je više ljudi kliknulo na riječ ‘a’ nego ‘b’, da je najviše ljudi iz nekoga grada, da je najveća posjećenost bila u neki dan i neko vrijeme itd. Na temelju tih podataka možete prepraviti svoju internetsku stranicu i kupcima ponuditi ono što hoće te kreirati svoj FB profil”, otkrio je Varga. “Sljedeći korak je preko AdWordsa oglašavati ono što imaš na FB profilu, a zatim s profila posjetitelje slati na internetsku stranicu, pri čemu je profil tako složen i premrežen s web stranicom da osim vizualne nema nikakve razlike u sadržaju. Vijest postavljena na web stranici automatski se pojavljuje na FB-u i obrnuto. Google zasad puno više prodaje, puno je efikasniji i donosi mjerljive efekte. No FB ima sekundarne efekte koji povećavaju prihode, ali ih bez statističke analize i stručnog tumačenja povratnih podataka korisnik sam ne može točno utvrditi”, objasnio je. “Prije nego se počnete oglašavati na Facebooku, trebate biti upućeni u princip rada mreže”, kazao je Varga i dodao kako u protivnom mogu nastati gadni problemi jer na FB-u ne možeš kontrolirati informacije o sebi. “Zato treba unaprijed definirati što uopće želite postići, osmisliti strategiju i takve informacije ponuditi. Pomoću FB-a možete dobiti povratne informacije u realnom vremenu. S tim podacima tržištu potom nudite ono što tržište želi, a to je ključ uspjeha”, zaključio je Varga.

Komentari (3)
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!