Odmori sve popularniji kao dar

Autor: Biserka Ranogajec , 12. studeni 2008. u 20:00

Raste broj skupih darova kao što su putovanja, nakit i satovi, ali još su najbrojniji simbolični pokloni

Darivanje među poslovnim ljudima i dalje je vrlo raširen i omiljen običaj. Tako je barem pokazalo najnovije istraživanje Poslovnog savjetnika i konzultantske tvrtke Proago provedeno anonimnim online upitnikom od 6. do 18. listopada ove godine na uzorku od 287 ispitanika. Poslovne partnere daruje 84 posto ispitanih, a zaposlene 77 posto, i to najčešće jednom na godinu simboličnim darovima.

Tradicionalno najsigurnije
Oko polovice ispitanih potroši do 300 kuna na pojedinačan dar za poslovne partnere koji su u 67 posto slučajeva simbolični i znak pažnje. Oko 38 posto ispitanih daruje partnere tradicionalnim hrvatskim darovima, 50 posto dijeli promotivne materijale tvrtke i 29 posto proizvode i usluge tvrtke. Oko sedam posto odlučuje za skupe darove kao što su nakit, mobiteli, putovanja, parfemi i sl. U istom postotku dijele se i poklon-bonovi, a 5 posto se odlučuje za umjetnine. Na pitanje daruje li vaša tvrtka vaše partnere ili umjesto darova radije daje u humanitarne svrhe, 64 posto je odgovorilo jedno i drugo, 33 posto samo daruje, a 3 posto daje samo u humanitarne svrhe. Kad su u pitanju zaposleni, tada 53 posto poslodavaca daje samo simboličan dar kao znak pažnje, 30 posto ih uručuje poklon-bon, a 27 posto daje promotivne materijale tvrtke. Novac ih dijeli 25 posto, a proizvode, odnosno usluge tvrtke 19 posto. Za tradicionalne hrvatske darove odlučuje se 15 posto poslodavaca, a za skupe darove: nakit, putovanja itd., samo 2 posto. Umjetnine i ostalo dijeli preostalih 3 posto ispitanih poslodavaca. Razmjerno tomu su i vrijednosti, pa do 300 kuna 58 posto poslodavaca izdvaja za pojedinačan dar svojim zaposlenima. Tek ih pet posto nagrađuje svoje djelatnike predmetima ili uslugama koje prelaze dvije tisuće kuna. Tondach Hrvatska idealno se uklapa u prosječnog ispitanika sudi li se po odgovorima koje je poslao Robert Kuščar, direktor marketinga. Tondach daruje svoje poslovne partnere svake godine obvezno na Božić prigodnim darovima. Tako su u posljednjih nekoliko godina darivali čestitke, upaljače, kemijske olovke, kvalitetna vina, rokovnike, stolne mape, kalendare, majice, šilt i vunene kape, rukavice, šalove, kišobrane, novčanike, mirise, kožnate komplete i slično. Istodobno Kuščar upozorava na prigodne keramičke darove koji se proizvode u tvornici Tondach – Potisje Kanjiža, a to su zidni satovi, svjećnjaci, držači za olovke, vaze i različiti ukrasi u širokoj paleti boja. Dodaje također da prilikom božićnih blagdana tradicionalno organiziraju i ručkove s najvećim poslovnim partnerima diljem Hrvatske.

Kao što Tondach daruje vlastite keramičke predmete, tako i Trenton iz Splita ima svoje darove iz vlastite proizvodnje koje posljednjih nekoliko godina prodaje drugima za darove. Razvoj tvrtke supružnici Karninčić počeli su otkupom, punjenjem i distribucijom maslinovog ulja 1994. godine i u vrlo kratkom vremenu proširili su ponudu na proizvodnju maslina, kapara, ribljih namaza, salata, inćuna i ostalih delicija lokalnog podneblja. I ove godine po narudžbama naših kupaca, a to su svi veliki trgovački lanci, osim Konzuma i Bile, isporučujemo poklon-pakete i poklon-košare, tumači Lada Karninčić. Getro uzima poklon-pakete, a ostalima isporučujemo košare. Prošle je godine, nastavlja Karninčić, prodaja takvih poklon-košara bila 35 posto veća nego 2006. godine. Ove godine po sadašnjim narudžbama očekuje se barem 20 posto veća prodaja od prošlogodišnje. Očito je riječ o trendu zdravog življenja, možda čak i ne rasipanja novca, zaključuje Lada Karninčić, a od noviteta spominje novi proizvod, hladno marinirani inćun za koji stručnjaci tvrde da je izuzetno zdrava hrana. “Proizvodi su rađeni prema tradicionalnim receptima i kao takve darujemo i svojim partnerima jer vjerujemo u njih i znamo što smo ‘skuhali’”, rekla je. Međutim, oni poslovnjaci koji nemaju proizvode mogu ponuditi vlastite usluge kao što primjerice Terme Olimia, koje su vlasnici i hrvatskih Termi Tuhelj, jednom na godinu pozovu najveće poslovne partnere na kupanje. Ali nisu ni svi u prilici darovati takvo što jer što bi nekom koristilo da dobije primjerice na dar vreću cementa ili uslugu u međunarodnom prijevozu roba. Unatoč tomu Sandra Mihelčić iz Poslovnog savjetnika smatra da darove svakako valja uvijek, kada je to moguće, uskladiti s djelatnošću tvrtke. Navodi, primjerice, ako tvrtka izdaje poslovne časopise, zanimljiv dar bio bi kalendar s oznakama izlazaka tiskovina i njihovim logotipima te savjetima za uspješno poslovanje. Poslovno darivanje između poslovnih partnera, smatra Mihelčić, svakako je dobra reklama za tvrtku, ali i dokaz poštovanja i povjerenja među partnerima.

Dar primjeren odnosu
No kada je riječ o inozemnim partnerima, valja biti na oprezu jer darovi trebaju biti prikladni s obzirom na određene kulturne običaje i tradiciju. Prilikom posjeta inozemnom poslovnom partneru, bilo prvi put ili ste se već sastajali, važno je, kaže, ponijeti dar kao znak pažnje. Pri tomu je bitan i način darivanja kako biste, savjetuje Mihelčić, ostali upamćeni po jedinstvenom pristupu i načinu na koji se obraćate potencijalnim suradnicima. Nadalje, dar ne treba biti skup, nego primjeren i u razmjeru s poslovnim poduhvatom te se treba uskladiti sa stavovima i karakterom osobe kojoj se daruje. Nerijetko se kupuju darovi koji su proizvodi poznatih robnih marki te već imaju potvrđenu kvalitetu. Pozitivan dojam ostvaruje se na pravilnom izboru, poručuje Mihelčić, a nikako ne na novčanoj vrijednosti.

Komentari (2)
Pogledajte sve


Spomenutu Sandru Mihelčić možete bolje upoznati u web intervjuu "".

oprostite da li je to ona poznata Sandra Mihelčić????
pofuk

Spomenutu Sandru Mihelčić možete bolje upoznati u web intervjuu ““.

New Report

Close