Od ožujka vozila skuplja nekoliko tisuća kuna

Autor: Sandra Mikulčić,VL , 29. veljača 2012. u 16:10

Planirana zabrana odbitka pretporeza za tvrtke odbit će mnoge kupce

Za automobil nižega cjenovnog razreda, koji danas do registracije stoji, primjerice, 79.150 kuna, od 1. ožujka trebat će platiti 80.436 kuna (1286 kuna više). Kompakt od 111.000 kuna stajat će 112.803 kune, dok će za veću limuzinu kupac platiti 8072 kune više jer će joj se cijena sa 496.500 kuna povećati na 504.572 kune.

Rezultat je to dizanja PDV-a na 25 posto koji se primjenjuje od 1. ožujka, a zbog većeg PDV-a svi će korigirati cijene. Nissan će taj udar pokušati ublažiti preuzimanjem do­datnog opterećenja tije­kom ožujka na sebe, ali od travnja i njihovi će modeli biti skuplji. Autoindustrija više nema manevarskog prostora za apsorbiranje novih nameta. “Marža nam je u prosjeku 150 eura po vozilu, pa razli­ku PDV-a moramo prebaciti na kupca”, kažu i u Toyoti. Građani koji će, dakle, na­kon 1. ožujka kupiti novi automobil, platit će ga i nekoliko tisuća kuna više nego ako to učine tijekom veljače. Time će im država iz džepa izbiti iznos kojim mogu pokriti pola iznosa za obvezno godišnje osiguranje vozila. Zbog toga će neki, kako kažu u Hyundaiju, racionalnije pristupiti odluci o kupnji. Odnosno, odustat će od kupnje. Planirana zabrana odbitka pretporeza za tvrtke odbit će pak mnoge kupce. Kupci čak 51,6% od lani prodanih 41.561 automobi­la bile su tvrtke. Rekordne 2008. godine u Hrvatskoj je prodano 88.265 automobila. Dakle, tržište automobila već je preživjelo potop, diše na škrge. “Planirana zabrana odbitka pretporeza za službena vozila odnosi se pretežno na vozila srednje klase i mala vozila. Poduzeća koja se godinama bore s egzistencijalnim problemima bit će opterećena povećanjima troškova u visini od 16,9%. Ta će mjera dodatno ugroziti poduzeća u krizi. Tržište osobnih vozila će se nakon pada od 50% u usporedbi sa 2008. godinom dalje smanjivati. Tisuće radnih mjesta u automobilskoj branši time je akutno ugrožena”, sma­tra Franz Lohninger, član Uprave P. Z. Auta.

Komentirajte prvi

New Report

Close