"Naša turistička sezona traje devet mjeseci, ali mi se trudimo biti još bolji"

Ivana Matušan, direktorica Turističke zajednice Grada Raba/Nel Pavletić/PIXSELL Ivana Matušan, direktorica Turističke zajednice Grada Raba/Nel Pavletić/PIXSELL

Porast od 6% u noćenjima te 8% u dolascima ostvarili su većinom u predsezoni, što dokazuje da se rapski turistički proizvod ne bazira isključivo na suncu i moru.

Ovogodišnji turistički rezultati otoka Raba premašili su očekivanja turističkih djelatnika. Dvomilijunto noćenje na otoku je zabilježeno čak 12 dana ranije od očekivanog, milijunto u gradu Rabu četiri dana prije. Rab najviše posjećuju Nijemci, Austrijanci, Slovenci i domaći gosti. Većina gostiju odsjeda u privatnom smještaju, što je rezultat proaktivnosti iznajmljivača. O protekloj sezoni i planovima za posezonu razgovarali smo s direktoricom Turističke zajednice Grada Raba Ivanom Matušan.

U čemu je tajna vašeg turističkog uspjeha?
Da bi jedna destinacija počela rasti, izuzetno je važno osmisliti turistički proizvod, kojeg grad Rab zasigurno ima. Naš turistički proizvod nije baziran isključivo na suncu i moru, u prilog tome govore i činjenice kako smo ovogodišnji porast od 6% u noćenjima te 8% u dolascima ostvarili većinom u predsezoni, a još nas čeka i Advent od kojeg također očekujemo određenu sumu noćenja. Naš je turistički proizvod sukus najboljeg što kvarnerska destinacija može ponuditi - prekrasne i očuvane prirode, mogućnosti za aktivno bavljenje turizmom kao što su biking i treking, oaze za nautičare, kulture i tradicije te sigurnosti u destinaciji, koja je u današnje vrijeme postala najvažniji preduvjet za razvoj stabilnog i kvalitetnog turizma. Naši su hotelijeri u ovoj zimi odlučili uložiti u svoje smještajne objekte, što je izuzetno pozitivno, jer kad njihovi kapaciteti budu spremni i u punom sjaju, Rab će se zaista moći podičiti izvrsnom razinom kvalitete svog smještaja.

Koliko ste zadovoljni brendiranjem Raba kao turističke destinacije?
S tradicijom turizma od gotovo 130 godina, Rab je doživio mnoge promjene, pa tako i u samom brendiranju. Zbog odličnih klimatskih uvjeta temelj na kojem je započeo turizam na Rabu bio je zdravstveni turizam. Danas se otok Rab naziva Otokom sreće, a upravo je na tom tragu osmišljena i kampanja Rab The Happy Island. Nekad ga je povijest nazivala Felix Arba, a danas ga tako doživljavaju turisti vođeni osjećajem koji ovdje dožive.

U Rabu gosti najviše borave u privatnom smještaju. Prati li taj smještaj trendove i potrebe modernog gosta?
Iznenadili biste se koliko su naši iznajmljivači proaktivni i fleksibilni kada su u pitanju potrebe suvremenog turista. Prate nove trendove, izrađuju vrlo kvalitetne web stranice, koriste online portale kojim dolaze do turista najudaljenijih emitivnih tržišta, ostvaruju nove potrebe naših turista, npr. ne odbijaju kraće boravke, imaju dodatne usluge poput pranja rublja te dodatne sadržaje poput vanjskog roštilja, bazena, mini teretana. Imamo oko 15.000 ležajeva u privatnom smještaju, pa su se ove godine u travnju iznajmljivači okupili u Udrugu privatnih iznajmljivača. Iako mlada udruga, s ovom jeseni je započela s ozbiljnijim radom, te se već angažirala oko aktiviranja privatnih iznajmljivača da otvore svoje smještajne kapacitete za razdoblje Adventa.

Rabska fjera je postala brand manifestacija. Koliko vaša ponuda različitih programa i aktivnosti utječe na produljenje sezone?
Važno je istaknuti kako je Rabska fjera prvotno zamišljena kao proslava i blagdan svih žitelja grada Raba, međutim nadrasla je gradsku proslavu i postala jednom od najboljih hrvatskih manifestacija što potvrđuje čitav niz nagrada. Ove je godine Rabska fjera imala status finalista na ovogodišnjim Danima hrvatskog turizma, u potkategoriji 'Turistički događaj' unutar kategorije 'Atrakcija godine'. Velika je to čast, ali i obveza i zato se trudimo turističku sezonu produljiti na turističku godinu, koja nam započinje s uskršnjim praznicima te traje do polovice studenog, a započinje ponovno u vrijeme Adventa sve do iza dočeka Nove godine. Ako zbrojimo mjesece u kojima traje naša turistička sezona, radi se o oko devet mjeseci. Za jedan otok to je sasvim dobar rezultat, no mi se uvijek trudimo biti još bolji!

Advent na Rabu nazvali ste 'Najljepši otočni Advent'. Što će se sve događati, što biste izdvojili?
Nama Rabljanima ne postoji ljepši Advent od rapskog jer je naš, i jer u njemu sudjeluje mnogo otočana. Možda bih to izdvojila kao najljepšu komponentu zajedničkog rada Grada Raba, POU Rab te TZG Rab, činjenicu da smo zajedničkim radom i nastojanjima uspjeli mobilizirati i okupiti divne ljude Raba koji kroz ugostiteljstvo, udruge, pojedinačnim zalaganjem zajedno s nama grade divan projekt koji će rasti sa svakom godinom. Oko tako jakog temelja, lakše je nadograditi projekt dodatnim manifestacijama kao ovogodišnjim glazbenim koncertima Opće opasnosti, klape Contra, Bosutskih bećara te dočeka Nove uz Petra Grašu, zatim klizalištem i vlakićem za najmlađe, nizom predstava i događanja, koje uključuju sve nas Rabljane, a usrećuju osim lokalnog stanovništva i naše turiste. Ne postoji Advent kao što je rapski, takav ugođaj na nijednom otoku nećete osjetiti, a svih pozivam da ga posjetite, i zajedno s nama doživite.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!