Nakon posla kartanje strašnih žena kao relaksacija i edukacija

Autorski tim igre iz udruge K-zona/Igor Kralj/PIXSELL Autorski tim igre iz udruge K-zona/Igor Kralj/PIXSELL

Društvena igra sa špilom od 60 prizora znamenitih žena je hit.

Strašne  žene - mijenjaju kartu svijeta nabolje moto je zabavne, edukativne i inspirativne društvene igre Strašne žene koja slavi i promiče žene koje su svojim iznimnim postignućima doprinijele razvoju društva.

Idejna začetnica je Gabrijela Ivanov, a ideju su tijekom kolektivnog brain stormanja razvijali svi zaposlenici udruge Prostor rodne i medijske kulture K-zona iz Zagreba. "Cilj igre je rušenje predrasuda o sposobnostima, interesima i postignućima žena te je zamišljena i kao inspiracija za nove generacije 'strašnih' žena. Špil se sastoji od 60 karata strašnih žena pri čemu je svaka karta jedinstveno umjetničko djelo koje je oslikala jedna od osam hrvatskih umjetnica. U špilu se također nalazi deset karata akcije koje dodaju kompleksnost igri", objašnjava nam Diana Bekavac, voditeljica financija i administracije u K-zoni. 

Prolazi i kao korporativan poklon
Sretni su, kaže, što imaju priliku surađivati sa Sanjom Stojković, Rinom Barbarić, Teom Šokac, Željkom Tkalčec, Anom Kovačić, Ivanom Štrukelj, Brankom Hollingsworth i Natašom Rašović. Finalna pravila igre, odnosno potpuno novi game design - a na koji su posebno ponosni - osmislio je Želimir Periš, pisac, programer i strastveni gamer.  "Tu su, naravno, ključne već navedene umjetnice i njihove ilustracije.

Oko vizualnog identiteta surađivali smo u početku s dizajnericom Tajanom Trupeljak te kasnije dizajnerskim Studijom Bam! Tee Šokac i Jimba Bernausa. Imamo tim od gotovo 20 ljudi koji je igru uopće postavio na noge. Već više od deset godina kroz neprofitni medij voxfeminae.net bave se  informiranjem o radu i doprinosu žena društvu kroz biografske tekstove u rubrici Strašne žene.  "Veseli nas što je upravo ta rubrika najpopularnija na našem portalu. Logičan slijed bio je pokušati napraviti nešto više, nešto što će dodatno popularizirati temu i tako se 2017. Gabrijela Ivanov dosjetila da bismo to mogli postići istoimenom društvenom igrom.

 

Bekavac

Cilj je rušenje predrasuda o sposobnostima i postignućima žena, zamišljena kao inspiracija za nove generacije.

Igru smo prvi put predstavili na Vox Feminae festivalu krajem 2017. gdje smo dobili odlične reakcije publike. Već tu bilo je jasno da postoji zaista velik interes za igru, a koliki je zbilja i bi li ona mogla i globalno zaživjeti odlučili smo otkriti međunarodnom crowdfunding kampanjom, koju smo pokrenuli uoči Međunarodnog dana žena prošle godine. U kampanji je bila angažirana stručnjakinja za crowdfunding kampanje Kristina Lauš i možemo reći da je to bio svojevrsni core tim. Kada smo se pripremali za kampanju, dodatnih šest mjeseci razrađivali smo nadogradnju prototipu i dobili igru kakvu imamo danas. Prikupili smo više od 31.000 dolara i zadovoljni smo, sretni i prije svega zahvalni svima koji su prepoznali potencijal i bili spremni podržati nas.

Više od 400 inicijalnih podržavatelja kampanje koje smo pronašli u našim suradnicima, čitateljima, prijateljima i partnerima dalo je potreban kick kampanji prvog dana. Na kraju je kampanju podržalo više od 700 ljudi iz 40 zemalja svijeta. Pomogli su nam i svi ambasadori, ljudi koji su priču dijelili na društvenim mrežama, mediji koji su nas prepoznali i zvali na gostovanja", objašnjava Diana.  Na igri su od same ideje do prvih tiskanih 150 primjeraka radili oko godinu i pol dana laganim tempom.

Brojne tvrtke, osim što su podržale kampanju, društvenu igru Strašne žene vide i kao odličan korporativni poklon. Igra je namijenjena svima - djeci od sedam godina na više - i može se koristiti ciljano u edukativne svrhe, no kako je dosta zabavna i brza, odlična je, smatra Diana, i za obiteljska i prijateljska druženja u kojima se tako može otvoriti ili produbiti tema rodne ravnopravnosti.

Igra danas košta otprilike 180 kuna i može se kupiti diljem Hrvatske, u Školskoj knjizi, Hoću knjigu, Kino Europa shopu, Bookari, Carti Magici, Planetopiji, Take me Home, Design Super Studio dućanu na aerodromu u Zagrebu...  U Hrvatskoj je trenutačno dostupna verzija igre na engleskom jeziku, može se naručiti i dostaviti na bilo koju adresu u svijetu putem stranice Indiegogo, a uskoro će to biti moguće i u njihovom web shopu. Također postoji talijanska verzija igre čijih prvih 1000 primjeraka je već dostupno u trgovinama u Italiji.

Lansiraju i 'board game'
"Igru smo već nadogradili za potrebe slanja perkova iz kampanje još u lipnju prošle godine. Uz pomoć potpore Act grupe - Pokreni nešto svoje koju smo dobili lani, razvili smo mobilnu aplikaciju, edukativni alat, od merchandisea majice, art printove i torbe. Trenutačno smo fokusirani na ostvarivanje partnerstava s organizacijama i tvrtkama kako bismo poboljšali distribuciju igre u Hrvatskoj i izvan nje, te na izradu dodatnih karata žena koje bi omogućile prilagodbu 'decka' za specifična tržišta.

Do ljeta ćemo izbaciti i mobilnu aplikaciju u kojoj će svi moći besplatno testirati svoje znanje o strašnim ženama, a do kraja godine pripremamo još jedno iznenađenje koje nije u obliku igre, ali je komplementarno kartama i namijenjeno djeci između pet i deset godina, dok je u 2020. u planu izdavanje kompleksnije igre na ploči - board gamea - na temu strašnih žena", zaključuje Diana Bekavac.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve