Nakon Hrvatske, low-cost polako osvaja cijelu regiju

Autor: Goran Borković , 08. svibanj 2007. u 06:30

Iz Jata su napali Direkciju za zračni promet jer je izdala dozvolu Germanwingsu

Za razliku od Hrvatske, koja je već sada premrežena brojnim niskotarifnim aviokompanijama čiji se broj u ljetnim mjesecima dodatno povećava, većina država na području bivše Jugoslavije još ovisi o redovnim operaterima tako da se s posebnom pozornošću prati dolazak svake nove low-cost tvrtke. Tako je na prošlogodišnju obavijest njemačkog Germanwingsa da će uvesti letove za Köln iz Beograda odmah reagirao nacionalni Jat Airways najavivši uvođenje nove putničke klase za koju će se plaćati znatno niža cijena karte. Jat Airways time je želio zadržati glavnu poziciju na srpskom tržištu iako je i vodstvu te tvrtke jasno da zbog previsokih fiksnih troškova ne može funkcionirati na low-cost modelu. U Jat Airwaysu žestoko su optuživali i srpsku Direkciju za zračni promet koja je izdala dozvolu za letenje Germanwingsu na temelju sporazuma između dviju država. Međutim, ništa od toga nije moglo spriječiti Lufthansin low-cost carrier Germanwings da započne s letovima za Beograd. Štoviše, Kölnu je kao destinacija pridružen i Stuttgart za koji će prvi avion poletjeti 24. svibnja, a prije nekoliko dana norveški Norwegian Air Ahuttle prvi put je poletio na liniji Beograd – Oslo.

Nezainteresirani Mađari
Dolazak na tržište jugoistočne Europe najavio je i slovački Sky Europe koji već leti za Hrvatsku, a jedina utjeha Jat Airwaysu u ovom trenutku može biti – barem zasad – nezainteresiranost mađarskog Wizz Aira i irskog Ryanaira za srpsko tržište. Međutim, vjerojatno će već iduće godine Beograd postati atraktivna destinacija i tim tvrtkama, posebno kad se ukinu vize za zapadnoeuropske države i ratificira Sporazum o otvorenom nebu. Srpsko tržište željela je otvoriti tamošnja kompanija Centavia najavljujući letove za Hrvatsku, Italiju, Njemačku, Švicarsku, Austriju… po low-cost sistemu, ali od toga nije bilo ništa. Niskotarifne tvrtke imaju problema s dolaskom i na aerodrome Bosne i Hercegovine. Germanwings je u ožujku najavio da će početi s letovima od Kölna do Sarajeva, ali mu je Direkcija civilne avijacije BiH odbila izdati dozvolu budući da je, kako su objasnili, dogovorena kvota od 12 linija između BiH i Njemačke ispunjena zbog čega nema prostora za uvođenje nove linije. Za razliku od BiH, na Kosovu već neko vrijeme lete Germanwings, i to od Prištine do Kölna, Hamburga i Stuttgarta, te low-cost kompanija Flysnowflake, koja je u vlasništvu SAS-a, do Kopenhagena, koja također održava vezu s Makedonijom. Za Ohrid i Skoplje leti i Helvetic iz Züricha, ali su makedonske vlasti najavile znatno sniženje cijena aerodromskih usluga kako bi privukli putnike i kompanije. Za Tivat u Crnoj Gori letove održava Air Berlin. Za Ljubljanu lete Wizz Air iz Bruxellesa i Easyjet iz Londona sa Stansteda, dok je najveća low-cost kompanija Ryanair najavila da će za koji mjesec početi letjeti za Maribor.

Vodeći Germanwings
Niskotarifne tvrtke lete za Hrvatsku već nekoliko godina. Po broju linija prednjači Germanwings koji povezuje Köln sa Zagrebom, Splitom, Dubrovnikom i Zadrom; Stuttgart sa Zagrebom, Splitom i Zadrom; te Berlin, Hamburg i Dortmund sa Zagrebom i Splitom. Njemački Happag Lloyd Express leti od Rijeke do Kölna, Hannovera, Stuttgarta, Münchena i Leipziga te od Dubrovnika do Hannovera, Stuttgarta i Münchena. Slovački Sky Europe također se orijentirao na obalne gradove, tako da povezuje Bratislavu i Prag sa Splitom, Dubrovnikom i Zadrom, dok iz Budimpešte i Krakova leti za Split i Dubrovnik. Norwegian Air Shuttle leti iz Osla za Rijeku, Split, Pulu i Dubrovnik te iz Bergena, Trondheima i Stavangera za Dubrovnik. Mađarski Wizz Air održava linije iz Londona, odnosno Lutona za Zagreb i Split, te Budimpešte za Split, dok Flayglobespan leti iz Pule za Edinburgh, a Thomsonfly iz Dubrovnika za London Gatwick i Luton i Manchester te iz Pule za Birmingham, Bristol, Glasgow, London i Manchester. Engleski Esayjet ima linije od Rijeke do Londona i Bristola, te iz Londona do Splita, dok Ryanair leti od Londona do Pule i Zadra, te od Dublina do Pule, a od rujan je najavljeno uvođenje i linije od Dublina do Zadra.

Komentirajte prvi

New Report

Close