Najveće svjetske turističke destinacije

Autor: Ozren Podnar , 06. studeni 2008. u 20:00

Rang-lista najposjećenijih lokacija diljem svijeta donosi brojna iznenađenja

Ljestvica sadrži brojna iznenađenja, primjerice tek 50. mjesto mitskog Taj Mahala, s ne više od 2,4 milijuna posjetitelja godišnje. No, druge opće poznate znamenitosti nisu se ni uvrstile na listu. Izvan najposjećenijih 50 ostali su madridski muzej Prado (2 milijuna), Palazzo Uffizi u Firenci (1,6 milijuna), hram Angkor Watt u Kambodži (1,5 milijuna), a osobito je “razočarao” neolitski hram Stonehenge, koji 2006. nije dogurao ni do milijuna gostiju. S druge strane, visoke su pozicije ostvarila zapadnjacima manje poznate destinacije poput Everlanda (16. mjesto) i Lotte Worlda (22.), oba u Južnoj Koreji.

Svevremenski Times Square
Rang-lista ne uključuje mjesta vjerskih hodočašća kao što su Meka u Saudijskoj Arabiji, Benares u Indiji, Međugorje i hram Sensoji u Japanu. Ovaj potonji bio bi pri samom vrhu, jer godišnje okuplja 30 milijuna ljudi. Iz istih razloga nije uvršten ni Trg ssvetog Petra u Vatikanu, dok su slavne pariške crkve poput Notre-Damea i bazilike Srca Isusova ubačene pod pretpostavkom da su zanimljivije iz kulturno-umjetničkih nego iz vjerskih pobuda. Izostavljeni su i trgovački centri, jer bi zauzeli nekoliko čelnih pozicija iako nisu znamenitosti u užem smislu. Mall of America u Minnesoti bilježi nevjerojatnih 40 milijuna posjetitelja, a samo Kina ima barem šest šoping centara takvih dimenzija. Vjerojatno će vas iznenaditi podatak da vrh ne pripada Eiffelovu tornju, Kineskom zidu niti egipatskim piramidama, već newyorškom trgu Times Square. Od 44 milijuna gostiju koji godišnje dolaze u New York, četiri petine navraća na križanje Broadwaya i Sedme avenije na Manhattanu.PPrije zvan Longacre Square, trg je 1904. preimenovan po Times Buildingu, zgradi u kojoj su bile smještene redakcija i uprava New York Timesa. Iako je manji od moskovskog Crvenog trga, londonskog Trafalgara ili pariških Elizejskih polja, Times Square je stekao status globalne turističke ikone i postao simbol svoga grada. Poznat je iznad svega po velikim i brojnim animiranim i digitalnim reklamama.Američka dominacija, koja je prije svega uvjetovana visokom platežnom moći samih američkih turista, ogleda se i u drugom mjestu washingtonskog National Malla, područje od Washingtonova spomenika do Capitola, koje obuhvaća brojne spomenike i memorijalne centre. National Mall godišnje bilježi 25 milijuna posjetitelja, što je više od nekoliko najvećih američkih nacionalnih parkova, od Grand Canyona do Yellowstonea.

Trgovi dobro kotiraju na ljestvici te je na ukupnom četvrtom mjestu londonski Trafalgarski trg, sagrađen u čast pobjede Britanske mornarice pod lordom Nelsonom nad združenim francuskim i španjolskim snagama 1805. Danas je ovaj trg okupljalište novogodišnjih partijanera iz cijelog svijeta, ali i demonstranata raznih boja, ljubitelja koncerata i poštovatelja umjetnosti, jer na Trafalgaru se nalazi i Nacionalna galerija. Treći najposjećeniji trg je pekinški Trg nebeskog mira, na kineskom Tiananmen, poprište masakra nad demonstrantima 1989. Najveći je mamac namjernika na trgu Zabranjeni grad, bivša carska palača kineskih dinastija Ming i Qing, koja se prostire na 720.000 m2 i sadrži 9999 prostorija! Kina među 20 najprimamljivijih destinacija ima i Kineski zid, i to na 11. mjestu. Jedina ljudska tvorevina koja se može vidjeti iz svemira, 6352 km dugački zid najveća je svjetska građevina, a najposjećeniji dio zida, kod mjesta Badaling, privlači 10 milijuna turista godišnje. Najprivlačnija francuska destinacija je slavna gotička katedrala Notre Dame, predstavljena između ostalog i u djelu Victora Hugoa o zvonaru s neravnim leđima. Brojka od 12 milijuna posjetitelja godišnje svrstava katedralu Naše Gospe na ukupno 9. mjesto, čak ispred glasovitog Disney Parisa. Osam milijuna turista godišnje mami druga pariška crkva, bazilika Srca Isusova na brdu Montmartreu, a u blizini nekoć nestašne četvrti Pigalle.

Diskretni šarm Francuske
Prije nego što je 1793. postao muzej, Louvre je služio u svakojake svrhe, od tvrđave do rezidencije nekolicine kraljeva. Sa 7,5 milijuna gostiju, ovo je najposjećeniji muzej na svijetu, no čuju se glasine da mu šeici iz Abu Dhabija planiraju preuzeti primat kad 2012. otvore novi Louvre u Ujedinjenim Arapskim Emiratima! Moguće najslavnija svjetska građevina, 119 godina stari Eiffelov toranj sa 6,7 milijuna službenih posjetitelja tek je peta atrakcija u Francuskoj. No, budući da je u vidnom polju svakog pariškog gosta, čelični toranj kojeg je Gustave Eiffel projektirao za Svjetsku izložbu u Francuskoj 1889., ima značaj daleko veći od broja ljudi koji su platili ulaznicu da se popnu na njega. Pariška premoć u kategoriji gradova sastavni je dio velike popularnosti Francuske. Ova država iz godine u godinu bilježi sve veću posjećenost, od 76 miljuna 2005. i 78 milijuna godinu potom, do 81 milijuna prošle godine. Španjolska na drugom mjestu privlači 59,2 milijuna, a slijede Sjedinjene Države sa 56 milijuna, Kina sa 54,7 i Italija sa solidnih 43,7. Hrvatska je sa 9,3 milijuna posjetitelja dobro plasirana na 24. mjestu u svjetskim razmjerima, dok je računajući samo europske države 14.

Četiri Disneylanda u prvih deset

Vladavina Miki Mausa
Gdje god se nalazili, zabavni parkovi temeljeni na likovima koje je stvorio Walt Disney dominiraju turističkom scenom. Četiri takva parka drže pozicije u top 10.

Magic Kingdom
Najpopularniji je Magic Kingdom pokraj Lake Buena Viste na Floridi, sa 16 milijuna posjetitelja, a u istoj saveznoj državi velika su atrakcija i Disney MGM Studios.

Najstariji Disneyland
Najstariji Disneyjev park, Disneyland u Anaheimu (Kalifornija), otvoren je 1955., a 2006. je kroz vrata propustio 14,7 milijuna turista. Iako znatno manji od Magic Kingdoma, najvažnije je turističko okupljalište u Kaliforniji.

Disney u Tokiju
Nastavljajući koracima Miki Mausa, stižemo do Japana i prvog Disneyjeva parka otvorenog izvan SAD. Četvrt stoljeća stari tandem Tokyo Disneyland i DisneySea “obrnuo” je 2006. 12,9 milijuna posjetitelja.

Disneyland Paris
Prvih 10 mjesta zaokružuje Disneyland Paris, nekadašnji Euro Disney, treća europska, a druga francuska znamenitost. Smješten u gradiću Marne La Vallee pokraj Pariza, ovaj je park u 2006. godini posjetilio 10,6 milijuna ljudi. Pokazatelj je to izvanredne popularnosti Disneyjevih likova, na čelu s Mikijem Mausom, koji 18. studenog slavi 80. rođendan.

Najposjećenije zemlje 2007.

Francuska, turistička prijestolnica svijeta
Prema podacima Svjetske turističke organizacije, prošle je godine 903 milijuna ljudi putovalo iz turističkih pobuda – jedna sedmina svjetske populacije. Tablica popularnosti država zavarava, jer Kini nisu pribrojeni Hong Kong i Makao. Pukim zbrajanjem, Kina bi bila na čelu rang-liste, no budući da nije poznato koliko je posjetitelja Hong Konga i Makaa navratilo i u užu Kinu, nije moguće odrediti pravi plasman.

1. Francuska 81,9 milijuna
2. Španjolska 59,2 milijuna
3. Sjedinjene Države 56 milijuna
4. Kina 54,7 milijuna
5. Italija 43,7 milijuna
6. Velika Britanija 30,7 milijuna
7. Njemačka 24,4 milijuna
8. Ukrajina 23,1 milijuna
9. Turska 22,2 milijuna
10. Meksiko 21,4 milijuna
11. Malezija 21 milijun
12. Austrija 20,8 milijuna
13. Rusija 20,2 milijuna
14. Kanada 17,9 milijuna
15. Hong Kong 17,2 milijuna
16. Grčka 16 milijuna
17. Poljska 15 milijuna
18. Tajland 14,5 milijuna
19. Makao 12,9 milijuna
20. Portugal 12,3 milijuna

24. Hrvatska 9,3 milijuna

Top 20 destinacija

1. Times Square – New York (SAD) 35,2 milijuna
2. National Mall s Washingtonovim spomenikom te Lincolnovim i Jeffersonovim memorijalnim centrom – Washington (SAD), 25 milijuna
3. Disney World’s Magic Kingdom – Lake Buena Vista (SAD), 16,6 milijuna
4. Trafalgar Square – London (Engleska), 15 milijuna
5. Disneyland Park – Anaheim (SAD), 14,7 milijuna
6. Niagara Falls – Ontario/New York, (Kanada i SAD), 14 milijuna
7. Fisherman’s Wharf/Golden Gate rekreativni park – San Francisco (SAD), 13 milijuna
8. Disneyland i Disney Sea – Tokio (Japan), 12,9 milijuna
9. Katedrala Notre-Dame – Pariz (Francuska), 12 milijuna
10. Disneyland Paris – Marne-La-Vallee (Francuska), 10,6 milijuna
11. Kineski zid – Kina, 10 milijuna
12. Nacionalni park The Great Smoky Mountain – Tennessee/Sj. Karolina (SAD), 9,2 milijuna
13. Universal Studios Japan – Osaka (Japan),8,5 milijuna
14. Bazilika Srca Isusova na Montmartreu – Pariz (Francuska) 8 milijuna
15. Muzej Louvre – Pariz (Francuska), 7,5 milijuna
16. Zabranjeni grad/Trg Nebeskog mira – Peking (Kina) 7 milijuna
17. Eiffelov toranj – Pariz (Francuska), 6,7 milijuna
18. Universal Studios – Orlando (SAD), 6 milijuna
19. SeaWorld Florida – Orlando (SAD), 5,7 milijuna
20. Pleasure Beach – Blackpool (Engleska), 5,7 milijuna

Komentari (2)
Pogledajte sve

Pa i nismo tako loši, recimo Španjolska ima 6 puta više od nas ali je bogami i znatno veća od toga. Uostalom cijela Španjolska je brand, more, otoci (malobrojni ali to su Ibiza, Mallorca, Kanari), Andaluzija, Baskija. Pogledajte koliko se samo smještaja[/url] nudi u Andaluziji, a mislim da im je i sezona duža. Da produžimo sezonu i povežemo druge grane gospodarstva na turizam nešto bi i bilo od ove zemlje. Naravno, bez prave proizvodnje i industrije i stranih investicija nema sreće ali bojim se da za to nemamo pameti, niti zakone, niti sudstvo, niti inž.kadar …

Ehh, nadam se da ću u budućnosti posjetiti barem neku od njih 🙂 al ajde, ni 29. mjesto za Hrvatsku nije tako loše [emo_palacg] eto jedne zanimljive destinacije kod nas, pećinski park Grabovača
http://www.pp-grabovaca.hr

New Report

Close