Moderan ‘lov na blago’za 200 milijuna sudionika

Autor: Luka Rinčić , 23. rujan 2010. u 22:00

Vodeća kineska trgovačka platforma na kojoj se godišnje ‘obrne’ 29 milijardi eura

Sjedeći nasuprot monitora svog računala, Sun Yueqi objašnjava kako uspjeti u internetskoj prodaji, sve za vrijeme dok klijentima odgovara slanjem trenutačnih poruka.

Nakon što je napustila posao u China Telecomu, ova 29-godišnjakinja iz Šangaja je 2008. stvorila vlastitu trgovinu na internetskoj stranici Taobao, platformi koja je danas postala gotovo nezamjenjivom u Kini. Danas iz svog stana prodaje odjeću “dizajniranu u Japanu i proizvedenu u Kini” po čitavoj domovini, ali ima kupaca i iz Mongolije, pa čak i Australije.Poput nje, kako piše Le Monde, više od milijun Kineza stvorilo je vlastiti prodajni prostor na Taobau, čiji se naziv doslovno može prevesti kao “lov na blago”. Sve što je Sun trebala napraviti kako bi pokrenula posao bilo je pronaći nekoliko dobavljača i uključiti računalo. “Ključ uspjeha je u diskutiranju s klijentima putem poruka, treba ih savjetovati, i, naravno, poznavati svijet mode”, ističe ova mlada žena, koja za najboljih mjeseci može zaraditi do 50000 juana (5800 eura), a nikada ne prođe lošije od 10000 juana.

Adidas želi u Taobao
Ipak, rijetki su oni kojima ide tako dobro. Većina “vlasnika” trgovina na Taobau, a prema podacima s te stranice, ne zaradi preko tisuću ili dvije juana. 57% njih su stari između 23 i 32 godine, a 8% su studenti. Polovica ih živi u priobalnim područjima.“Ljudi će nastaviti otkrivati kupovanje preko interneta”, predviđa Sun. Doduše, i aktualni podaci zaista su impresivni. Taobao kao stranica za online trgovinu, socijalizaciju i dijeljenje informacija bilježi otprilike 200 milijuna registriranih korisnika, a taobao.com 14. je najveća web stranica svijeta. Iako postoji mogućnost prodaje rabljenih stvari i u aukcijskom formatu, velika većina ponuđenih proizvoda je nova i uz istaknutu fiksnu cijenu. Sun smatra da će u budućnosti morati nuditi vlastite kreacije kako bi opstala u sve većoj konkurenciji. Budući da velike marke također vole zaraditi, i one će se sve više posvetiti e-trgovini. Tako je, recimo, Adidas u kolovozu najavio pokretanje vlastitog prodajnog prostora na internetskoj stranici Taobao.com. U ovom je trenutku Sun zadovoljna što može ponuditi cijene osjetno niže od onih u šangajskim trgovinama budući da se robom opskrbljuje direktno iz tvornica. Proizvode dostavljaju prijevoznici preporučeni od Taobaa, čime klijenti dobivaju svojevrsnu garanciju pouzdanosti, a transakcije se obavljaju putem Alipaya, podružnice iste grupe (Alibaba Group) u koju spada i Taobao, a čiji je cilj konkurirati PayPalu diljem svijeta. Internetska prodaja na malo u Kini je porasla na 248.4 milijardi juana (29 milijardi eura) 2009. godine, što je povećanje od 93.7% u odnosu na prethodnu godinu, a iResearch procjenjuje da bi se ta brojka 2011. mogla popeti na čak 400 milijardi juana.

U zemlji koja broji 420 milijuna korisnika interneta, s više od 80 milijuna novih svake godine (što je ekvivalent populaciji Njemačke), razvoj online trgovine vrlo je obećavajući. Prema podacima iResearcha, 105 milijuna Kineza obavlja shopping na internetu. Iako drži veliki dio kineske internetske prodaje na malo ,Taobao ipak nije bez konkurencije. Svoj dio kolača želi i eBay, koji je 2003. godine kupio Eachnet, također platformu e-trgovine, s ozbiljnom namjerom da se probije na kinesko tržište. Ipak, Taobao se nametnuo u e-trgovini kao što se i kineski internetski pretraživač Baidu nametnuo u odnosu na Google. Američki divovi digitalne ekonomije zaostaju u Kini, bez sumnje zato što se nisu znali prilagoditi mentalitetu lokalnih potrošača.

Kinezi vole ‘chatati’ s prodavačem
Uspjeh osnivača Taobaa, Jacka Maa, postao je legendaran, pa ne čudi da je biografija među najprodavanijim knjigama u kineskim knjižarama. Još 1999. godine, dvije godine prije nego što će Kina postati članicom Svjetske trgovinske organizacije, Ma je iz svog doma u Hangzhouu stvorio stranicu koja je povezivala dobavljače na veliko i klijente, kako u Kini, tako i u inozemstvu. Alibaba.com ubrzo se jako raširila i popularizirala, a njen se osnivač bacio na trgovinu na malo. Danas se pod Alibaba grupom nalaze Taobao, već spomenuti Alipay, Alibaba Cloud Computing, China Yahoo i Alibaba UK. Jacka Maa je zbog njegovih postignuća Svjetski ekonomski forum 2001. proglasio “mladim globalnim vođom”, magazin Fortune ga je 2005. svrstao među 25 najmoćnijih poslovnih ljudi Azije, Businessweek ga je 2007. izabrao za poslovnog čovjeka godine, a Time ga je prošle godine uključio na popis 100 najutjecajnijih ljudi. “Ovdje eBay nije uspio. Taobao je prosperirao prodajući nove proizvode, a ne polovne te ne naplaćujući uslugu postavljanja proizvoda na svoje stranice, za razliku od eBaya. Taobao zarađuje novac zahvaljujući publicitetu”, objašnjava Duncan Clark, predsjednik konzultantske tvrtke BDA. Jack Ma shvatio je da prodaje aukcijskog tipa ne privlače kineske potrošače, već da oni preferiraju fiksne cijene. Rezultat- samo prošle godine je preko 60 milijuna mobilnih telefona prodano preko Taobaa. Ono što Kinezi također vole je komunikacija između kupca i prodavača prije prodaje. Taobao je ovo riješio postavljanjem chat programa nazvanog WangWang, preko kojeg se kupci raspituju o proizvodima, eventualnom im pokušavaju sniziti cijenu i slično. Početkom ove godine, Alibaba grupa je držala 3% ukupne prodaje na malo u državi, no pretpostavlja se da će e-trgovina predstavljati 15% ukupne prodaje kroz pet godina, a 35 do 40% već kroz deset godina. U svibnju su Taobao i Yahoo sklopili dogovor koji je Taobau omogućio da dođe do japanskih potrošača. Također su otkupili američke Auctivu i Vendio.

Komentirajte prvi

New Report

Close