Kuhanje ili dizajniranje sa poznatom osobom kao Božićni dar

Kada poslovnom partneru poklonite neko nezaboravno životno iskustvo, kao što je let balonom, on će ga pamtiti cijeli život i tu pozitivnu emociju povezivati s tvrtkom koja mu je doživljaj omogućila

Predbožićno ludilo već je počelo zahvaćati Hrvatsku. Iako je tek pokoja trgovina izložila božićne ukrase koje sa zgražanjem gledamo i ispod glasa komentiramo nešto o sveopćoj komercijalizaciji blagdana, nismo ni svjesni koliko su se zahuktale zakulisne pripreme. Naime, svaka tvrtka koja drži do svojeg ugleda već je davno odabrala i naručila darove za svoje poslovne partnere. Na rokovnike, satove vrijedne omanjeg automobila, kravate, aktovke, kišobrane, privjeske, upaljače i ostalo tvornice vrijedno utiskuju logotipove kojekakvih tvrtki.

Božić prođe, a poslovnjacima se teško dosjetiti tko im je darovao novu aktovku iako dobro dođe jer se stara već pohabala. U potrazi za kreativnim poslovnim poklonima naišli smo na internetsku stranicu Poklonime.hr koja nudi nešto originalno na tržištu - iskustvene darove. “Najbolje se prodaju pokloni koji uključuju zanimljivu adrenalinsku aktivnost u kombinaciji s gastrosadržajem te pokloni koji su potpuno ‘otkvačeni’. Favoriti su darovi Postani pastir na jedan dan, Postani pilot, Postani lord, Nazovi zvijezdu na nebu nečijim imenom ili neko zanimljivo nezaboravno iskustvo u kojem ćete steći novo znanje ili vještinu pogotovo kad je u kombinaciji s poznatom osobom. Tako su se izuzetno atraktivnim pokazali tečaj vina i osnove kuhanja s Reneom Bakalovićem, učenje crtanja grafita sa Slavenom Lunarom Kosanovićem, poduka vrtlarenja s Kornelijom Benyovski-Šoštarić, dizajniranje T-Shirta s Robertom Severom i slično”, govori Kata Barišić s portala Poklonime.

Nepogrešivi pršut i kravata
Kaže da je kultura poslovnog darivanja u Hrvatskoj vrlo tradicionalna i prilično nekreativna. S jedne strane, napominje, da darovima tipa pršut, sir, vino, kravata, novčanik i ostalim ne možete “pogriješiti” i da je prednostitakvih poklona što ne zahtijevaju veliko poznavanje osobnosti primatelja dara. Također omogućavaju darivanje istih “copy paste” darova i olakšavaju sam proces nabave veće količine poslovnih darova. No, svakako se osjeti trend zasićenja tom vrstom darova koji ostaju nezamijećeni i prepoklonjeni te ne iskazuju vrijednosti tvrtke koja je daruje kao ni stvarnu brigu o primatelju dara. “Mi svakog dana imamo sve više i više narudžbi iz tvrtki koje žele svojim kolegama i poslovnim partnerima darovati poklon koji komunicira da im je do njih stalo, te da bude primjetan trud uložen u osmišljavanje poklona za svakoga pojedinog primatelja. Takav pristup u konačnici dugoročno ima puno bolji i učinkovitiji efekt. Na primjer, kad poslovnom partneru poklonite nezaboravno iskustvo kao što je let balonom, on će zasigurno to iskustvo pamtiti cijeli život i tu pozitivnu emociju povezivati s tvrtkom koja mu je doživljaj omogućila”, govori Barišić.

Kolegica voli pjevati
Uzmite tako u obzir situaciju da, primjerice, znate kako kolegica iz druge tvrtke voli pjevati jer na svakom poslovnom druženju iza ponoći uzima pjevaču u restoranu mikrofon i više ga ne pušta iz ruku do jutra. Umjesto da joj darujete pašminu ili parfem, koji će je sigurno razveseliti, možda bi ipak bolje i simpatičnije bilo da joj darujete koji sat u glazbenom studiju u kojem će snimiti svoju pjesmu. Na pitanje kako je zadovoljna online prodajom, Barišić kaže kako online prodaja u Hrvatskoj još je u povojima i ni izbliza nije dosegnula svoj puni potencijal, ali se svakako osjeti trend rasta. “Budući da mi imamo originalnu ponudu te većina darova ima ekskluzivu i ne može se nabaviti nigdje nego kod nas, kupci koji nisu skloni kupnji preko interneta obave često kupnju telefonski ili e-poštom. U svakom slučaju, to ne smatramo ograničavajućom okolnosti, već vidimo kao velik potencijal te se želimo pozicionirati kao vodeći ‘webshop’ za darovanje i spremni dočekati vrijeme kada će online kupnja u Hrvatskoj biti normalna svakodnevna pojava kao što je to slučaj u svijetu”, kaže Barišić.

Kultura

Usluga podsjećanja
U razgovoru Kata Barišić navodi da, iako poslovna kultura darovanja u Hrvatskoj nije bitno drukčija, ipak ima mnoštvo tvrtki koje se trude svojim partnerima ponuditi nešto što neće tako lako zaboraviti. Kao jedina hrvatska web-trgovina s ponudom iskustvenih i personaliziranih darova za sve prigode svojim kupcima nude i razne druge usluge poput podsjećanja na bitne datume i predlaganja prikladnih darova s obzirom na osobnost primatelja i prigodu, atraktivno pakiranje, personalizaciju dara i njegovu dostavu.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve