Kompletna usluga za vozilo, ali i vozača

Autor: Tomislav Tadić , 25. siječanj 2011. u 22:00

S Ivanom Zubakom, potpredsjednikom Uprave tvrtki Auto Zubak i AMC razgovarali smo o razvoju novih usluga, postignućima, planovima i uspješnom poslovnom putu

S potpredsjednikom Uprave tvrtki AutoZubak i Auto Management Centar Ivanom Zubakom razgovarali smo o razvoju novih usluga te postignućima i planovima za budućnost. Sin poduzetnika Pave Zubaka najavio je nove velike projekte i ispričao svoj poslovni put.

Kako je došlo do ideje pokretanja Auto Management Centra (AMC)?
To je bila zajednička ideja vodećih ljudi AutoZubaka od prije pet ili šest godina. Prije osnivanja AMC-a, kao i prije svakoga našeg poslovnog poteza, napravili smo duboke i iscrpne analize isplativosti i potreba tržišta. Sagledali smo cijelu branšu autoindustrije i zaključili da će se dugoročno gledajući u budućnost na samoj prodaji automobila sve manje zarađivati. Vjerujem da će u budućnosti prodaja automobila postati slična današnjoj prodaji mobitela. Ljudi će doći u salon, preuzeti auto na određeno vrijeme, za njega plaćati svojevrsnu “pretplatu” i zamijeniti ga za nekoliko godina za novi model. Svjesni te činjenice morali smo nešto poduzeti i tako se rodila ideja da pokrenemo AMC i našim klijentima pružimo kompletnu brigu ne samo za njihovo vozilo već i za samog vozača.

Je li AMC bio svojevrstan udar na HAK?
Ne bih ga nazvao udarom. Osnivanje AMC-a prije četiri godine bio je logičan slijed razvoja našeg poslovanja. Mi nismo predstavljali konkurenciju HAK-u sve do svibnja 2010. kada smo pokrenuli projekt AMC Asistencije i počeli se u jednom dijelu poslovanja baviti istom djelatnošću. Hrvatskim prometnicama vozi više od 1,5 milijuna registriranih osobnih automobila, a HAK ima realno oko 120.000 članova koji plaćaju članarinu. To znači da drže samo oko 8 posto tržišta i jednostavno smo u toj djelatnosti vidjeli veliku šansu. U vrlo kratkom vremenu od svibnja ove godine uspjeli smo svojom kvalitetom usluge privući više od 16.000 članova, a godinu planiramo završiti s otprilike 20.000 članova. Važno je naglasiti da mi na nekim drugim projektima poput naših autoškola, stanice za tehnički pregled ili “rent a cara” s HAK-om izvrsno surađujemo i nadamo se da će se takva suradnja održati i ubuduće.

Po čemu AMC pruža kvalitetnije usluge od HAK-a?
Prije svega AMC ima puno širi raspon usluga od HAK-a jer osim usluga tehničke pomoći na cesti i moru AMC ima i vlastite autoškole, centar za sigurnu vožnju, agencije za zastupanje u osiguranju, najveći “rent a car” u Hrvatskoj i stanicu za tehnički pregled. Također između AMC-a i HAK-a je jedna velika razlika, a to je da je HAK registriran kao udruga građana i time oslobođen plaćanja PDV-a, dok je AMC društvo s ograničenom odgovornošću i stoga plaća sve poreze državi. Ako uspoređujemo samo segment pomoći na cesti, u svojem sustavu imamo više od 160 profesionalnih suradnika s oko 300 kamiona i možemo se pohvaliti s vrlo dobrim vremenom reakcije od poziva do dolaska na mjesto kvara ili nesreće od najviše 40 minuta. Klijentima nudimo 24-satnu pomoć na cesti i moru 365 dana u godini, a plaćanje članarina pojednostavljeno je maksimalno pa se članarina može platiti čak i “prepaid” bonovima koji se mogu kupiti na Ininim benzinskim crpkama ili u Konzumu. Također usporedbom AMC-ovih i HAK-ovih paketa pomoći na cesti jasno se može vidjeti da za istu cijenu AMC nudi puno veći spektar pogodnosti od konkurencije.

Kako posluje centar za sigurnu vožnju AMC-a?
U Hrvatskoj je još u siječnju 2007. godine trebala stupiti na snagu odredba o obveznom prolasku treninga sigurne vožnje nakon završene autoškole za sve mlade vozače, no pojavio se problem nedovoljne infrastrukture, odnosno činjenice da je jedino AMC u Hrvatskoj izgradio takav centar u koji je do sada uložio više od 70 milijuna kuna, što bi nas u slučaju stupanja na snagu te odredbe dovelo u povlašten položaj te je odredba, nažalost, izbačena iz zakona dok se ne izgradi infrastruktura dovoljna za potrebe cijele Hrvatske. Koliko bi obveza takvog treninga imala koristi najbolje govori podatak iz Austrije u kojoj se u prvoj godini nakon uvođenja obveze prolaska treninga sigurne vožnje za nevjerojatnih 30 posto smanjila smrtnost mladih vozača. No ulaskom Hrvatske u EU svih oko 150.000 profesionalnih vozača u Hrvatskoj morat će periodično prolaziti treninge sigurne vožnje, a nadamo se da će Hrvatska preuzeti praksu ostalih europskih zemalja i treninge uvesti kao obvezu i za mlade vozače. Imamo oko 2500 polaznika godišnje, uglavnom je riječ o tvrtkama koje plaćaju treninge za svoje zaposlenike i tako djeluju preventivno i odgovorno. Povratne reakcije polaznika su izvrsne. AMC je i dalje spreman ulagati u gradnju nove infrastrukture u Hrvatskoj, no ne dok se ne ispune preduvjeti koji će jamčiti isplativost ulaganja s obzirom na to da je riječ o velikim investicijama.

Zbog čega ste pokrenuli svoju autoškolu?
Budući da je misija i vizija AMC-a ukratko briga o vozaču, željeli smo proces zaokružiti od početka do kraja, a njegov početak je upravo polaganje vozačkog ispita. Također je zanimljiva činjenica koja je proizišla iz rezultata jednog istraživanja da se otprilike 75 posto kandidata pri kupnji svoga prvog automobila u životu odlučuje za onu marku automobila na kakvom su polagali vozački ispit. Mi im, dakle, možemo pružiti maksimalnu uslugu od prvih kilometara u autoškoli, kupnje prvog vozila, financiranja, obavljanja tehničkog pregleda i registracije, osiguranja pa do cjelokupnog održavanja i pomoći na cesti. Bez imalo oklijevanja mogu reći da je AMC Autoškola tri koraka ispred drugih. Osim najmodernijih i najnovijih automobila iz Volkswagenove grupe (koji su svi opremljeni GPS uređajima kako bi se roditeljima kandidata ili samim kandidatima omogućio uvid u sve njihove vožnje) jedini u Hrvatskoj imamo pravi simulator vožnje koji uvelike pomaže vozačima koji se prvi put susretnu s automobilom u prometu te konstantno ulažemo i u obrazovanje naših instruktora i predavača. Osim stručnih vještina smatramo da je podjednako bitna i komunikacija instruktora s polaznicima pa jako puno ulažemo i u taj segment.

Nakon prodaje automobila, servisa, asistencije i sl. koji su planovi za budućnost?
Prije svega planiramo pokrenuti lanac AMC brzih servisa namijenjenih svim markama automobila. To smo trebali i prije napraviti, ali je zapelo pri traženju najidealnijih i najboljih lokacija. Osim toga nakon što smo u samo dvije godine poslovanja u Hrvatskoj stvorili najveći “rent a car”, koji je ove godine poslovao sa 1200 vozila (1500 plan za 2011.), odlučili smo u 2012. godini napraviti prvi iskorak izvan granica i otvoriti prve poslovnice AMC “rent a cara” u Austriji na čemu sada intenzivno radimo. Pored ta dva velika projekta istodobno radimo i na još nekoliko novih projekata koji se nalaze u statusu poslovne tajne, ali na vrijeme ćete biti upoznati sa svim detaljima.

Zar je tržište dovoljno veliko za takva velika ulaganja u segment ‘rent a cara’?
Ulaskom Hrvatske u Europsku uniju poslovanje će biti lakše. Tako ćemo moći flotu automobila seliti prema potrebi, primjerice u ljetnim mjesecima u Hrvatsku, a u zimskim mjeseca u Austriju. Hrvatska je nažalost i dalje najviše orijentirana na ljetni turizam, no mi smo unatoč tome našli načine kako flotu “zaposliti” i izvan sezone. Austrija je s druge strane orijentirana više na zimski turizam i u zimskim mjesecima imaju više turista nego što ih je ljeti u Hrvatskoj. Za početak, u planu nam je otvaranje četiriju poslovnica. Tako ćemo imati najbolju iskorištenost kompletne flote automobila.

Koliko je recesija pogodila domaće automobilsko tržište?
Prošle je godine tržište automobila u Hrvatskoj zabilježilo pad od 51 posto u odnosu na 2008. godinu. AutoZubak je u istom razdoblju prošao bolje i imao pad od 30-ak posto. Ove godine tržište je palo za dodatnih 20 posto, a AutoZubak je ubilježio rast od 10-ak posto, što je svakako izvrsno u danim okolnostima.

Vrlo mladi ste ušli u automobilski menadžment, jeste li bili povlašteni kao sin Pave Zubaka?
Od malena znao sam čime se želim baviti u životu i svoje školovanje usmjerio u tom pravcu. Nakon tri godine u Zagrebačkoj VII. gimnaziji odlučio sam zadnju godinu srednje škole završiti u Philadelphiji, i to američko iskustvo mi je puno pomoglo u izgradnji samoga sebe kao osobe, odnosno menadžera. Nakon povratka iz SAD-a studij sam završio na Zagrebačkoj školi za ekonomiju i management kao najbolji student generacije. Takvo obrazovanje, gdje su mi predavali ljudi iz realnog sektora, puno mi je pomoglo. Nisam na vodeća mjesta u tvrtki došao samo zato što sam “tatin sin”. Od dvanaeste godine sam lud za automobilima. Svake školske praznike provodio sam u očevoj automehaničarskoj radionici i prošao put od perača preko mehaničara pa do servisnog i prodajnog savjetnika. Za vrijeme studiranja prošao sam manje-više sve odjele u tvrtki (prodaja, postprodaja, marketing, računovodstvo, istraživanje i razvoj…) i vrlo dobro sam upoznat s njihovim funkcioniranjem. Teško je biti na čelnom položaju ako ne poznajete sve do najmanjeg procesa u tvrtki.

Osim autobiznisa ušli ste i u ugostiteljstvo. Nakon dugo godina obnovili ste Zagrebačku kavanu na Trgu bana Jelačića, od kuda interes za to?
U taj projekt, na koji sam iznimno ponosan, nismo ušli da bismo zarađivali, i to je jasno svakome samo ako kažemo da smo u obnovu uložili više od 17 milijuna kuna. Prilikom preuređenja iznimno smo pazili na sve detalje kako bismo kavani dali novi, ali opet autentični štih. Za Gradsku kavanu, odlučili smo se prije svega zbog imidža naše tvrtke. Tako smo se zapravo željeli odužiti našim vjernim klijentima i gradu Zagrebu u kojemu poslujemo više od 30 godina i u kojemu smo izgradili temelje uspjeha krenuvši od jedne automehaničarske radionice na periferiji grada.

Komentirajte prvi

New Report

Close