Kako je YouTube u Hrvatskoj prerastao u ozbiljan posao

Autor: Promo , 19. rujan 2018. u 15:25
FOTO: Press

Da je YouTube od kreiranja kako ozbiljnog tako i malo manje ozbiljnog sadržaja prerastao u dosta ozbiljan biznis već je jasno.

Ali, da o istom i dalje postoje ogromne predrasude i da ga se smatra više neozbiljnim nego korisnim, također je činjenica. Pronaći dovoljno distinktivnu, zabavnu i relevantnu temu, snimiti i montirati video, stvoriti vojsku ljudi koja vjeruje i koju istinski zanima ono što radiš nekima se i dalje čini ili suviše jednostavnim ili suviše beskorisnim, ali YouTube je najbrže rastuća internetska platforma danas, čega su oni koji je grade i oni koji  konzumiraju njezin sadržaj savršeno svjesni. Prvi su to odlučili iskoristiti kako bi izgradili karijere i radili ono što ih stvarno zabavlja, pa onda od toga i zaradili, a drugi su to iskoristili kako bi se informirali, učili ili ponekad jednostavno ubijali vrijeme.

Svi entuzijasti koji se snalaze na YouTubeu i žele svoje znanje podići na neku višu razinu, mogu se prijaviti na treću sezonu VideoStara. Prijaviti se možete ovdje! (Link: https://joomboos.24sata.hr/videostar/)

Za koga se stvara sadržaj?

I jedni i drugi, uglavnom, pripadaju generacijama Y (svi rođeni u razdoblju između 1980. i 1995.) i Z (svi rođeni u razdoblju od 1996. do 2010). Prvi volimo nazivati milenijalcima, i to su svi oni kojima je jako važno da stvarno i vjeruju u ono što konzumiraju, a u tehnološki naprednom društvu prepunom izbora uvijek će radije odabrati onaj proizvod kojim će podržati stav u koji vjeruju i konzumirati sadržaj koji im je zbog nečega koristan. Oni su kreatori i konzumenti sadržaja online, ali od tog sadržaja u oba slučaja traže autentičnost, inovativnost, kreativnost i svrhu. Generacija Z su, s druge strane, djeca novih tehnologija, koji su, ako baš želimo potpuno preuveličati koliko im je ona važna u životu, naučili koristiti smartphone prije nego su naučili govoriti. Recimo.

I baš za te generacije stvaraju youtuberi i postoji YouTube. I dok roditelji milenijalaca i gen Z možda nemaju pojma niti interesa naučiti tko su i što rade Magic Leon, LayZ, Fran  ili Jenna Marbles i The Fine Brothersi – ako idemo izvan granica Hrvatske, generacije gore o njima znaju sve. Ali, vratimo se ipak u hrvatski kontekst, gdje je YouTube posljednjih godina izrastao u nešto veće nego su mnogi samo tri godine unazad htjeli ili se usudili vjerovati. Srećom, bilo je i onih potpuno ludih koji su znali da se taj famozni YouTube ne događa negdje vani, nego da se on može dogoditi i kod nas. I tako je u studenom 2015. nastao JoomBoos.

Priča o JoomBoosu i YouTube revoluciji u Hrvatskoj

Joomboos je trenutno najveća youtuberska platforma kanala na kojoj su okupljeni najpopularniji regionalni youtuberi. Kanal su pokrenuli prije tri godine i već tada okupili neka od istaknutijih imena domaćeg YouTube-a, a onda su krenuli naporno raditi ono u što vjeruju. Glavni zadatak, zapravo izazov, tada im je bio uvjeriti ljude u YouTube i činjenicu da je baš to najpopularnija medijska platforma današnjice u koju se isplati ulagati.

“U vrijeme kada smo pokretali JoomBoos u Hrvatskoj je bilo aktivno tek nekoliko youtubera, a onda je, u nekoliko godina, iz nečega što su mnogi iskusniji kreatori medijskog sadržaja smatrali sporednim izraslo nešto ogromno. Stvorili smo od te 2015. nekoliko uspješnih serijala, projekata i napravili pravu revoluciju u medijskoj industriji koja je neke možda podosta iznenadila. Danas je JoomBoos inkubator talentiranih kreatora i influencera, ali i platforma u koju sve više vjeruju oglašivači”, objasnio je glavni kreator JoomBoosa, Matej Lončarić. 

Sadržaj na JoomBoosu namijenjen je, dakle, generacijama Y i Z, a razlog zbog kojeg se korisnici vraćaju tom sadržaju je ono nešto iskreno i drugačije što nude. Interakcija, koja je danas tim mlađim generacijama najvažniji kriterij prilikom odabira medija za konzumaciju, također je ono prepoznatljivo u politici stvaranja sadržaja JoomBoosa. “Ono što nam je također jako važno jest uvjeriti klijente i publiku u to da je rad naših youtubera vrijedan svakog ulaganja, ali se još uvijek malo borimo s time da tržište prepozna naše inovacije. Ali, to je i najveći izazov koji smo apsolutno prihvatili”, objašnjava Lončarić.

Danas Joomboos ima gotovo 500 tisuća pretplatnika i 1.500.000 gledatelja na YouTube-u, a cijeli je brend u srpnju dosegao više od 2.000.000 stvarnih korisnika. Uskoro izlazi i novi broj JoomBoos VideoStar magazina, ekstenzije JoomBoosovog kanala koji je prošle godine u Washingtonu proglašen je drugim najboljim novim print izdanjem na svijetu. Sam JoomBoos je, pak, 2017. osvojio nagradu za najinovativniji medijski projekt na svijetu. 

Originalan sadržaj koji je zaludio mlađe generacije

Od hrpe originalnih JoomBoosovih projekata, samo neki su prva domaća YouTube serija Isti san, originalni serijali ‘Konačni obračun’, ‘Prankd’, ‘Patrola’, ‘ŠbbKbb’, prvi YouTube talent show ikada ‘VideoStar’ i originalni video spotovi ‘Moja Croatia’, ‘Isti san’ i ‘Tko se boji vuka još’, koji imaju preko 10 milijuna pregleda na YouTube-u.

Show VideoStar je, recimo, početak uzleta karijere jedne od trenutno najvećih hrvatskih YouTube zvijezda, Matije Lazarevića (LayZ), koji je pobijedio na prvom showu 2015. Matija je, u međuvremenu, odustao od fakulteta, a tad je iskreno priznao da se ondje jednostavno nije snašao. Studirao je strojarstvo u Karlovcu. Danas se bavi vjerojatno najgenijalnijim poslom na svijetu, poslom koji zabavlja i njega i one koji ga gledaju, a usput eto stigne snimiti i koju pjesmu koja postane hit. Također je i savršen primjer da YouTube može biti posao. Odnosno, da YouTube jest posao. U drugoj sezoni VideoStara pobijedio je Bruno Lukić, a trenutno traju prijave za novo, treće izdanje, na koje se mogu prijaviti svi koje zanima kreiranje YouTube sadržaja. Nagrada koju će dobiti ovogodišnji pobjednik je ugovor od minimalno 100.000 kuna i genijalan Eurotrip po 10 najvećih gradova Europe.

No, osim što postižu rekordne brojke, skupljaju veliki broj pregleda, imaju obožavatelje posvuda, primarni cilj cijelog JoomBoos kolektiva je stvarati sadržaj koji je vrijedan pažnje, koji je zanimljiv, ali i edukativan, i koji će privući publiku isto koliko i oglašivače. A to je onda način na koji stvaranje YouTube sadržaja i vani, ali itekako i kod nas, postaje itekako ozbiljan posao. Odnosno, već je postalo.

Svi entuzijasti koji se snalaze na YouTubeu i žele svoje znanje podići na neku višu razinu, mogu se prijaviti na treću sezonu VideoStara. Prijaviti se možete ovdje! (Link: https://joomboos.24sata.hr/videostar/)

New Report

Close