Izvozni hrvatski proizvod

Autor: Josipa Ban,VLM , 17. svibanj 2012. u 22:00

Hrvatski produkt-dizajneri odlučili su preuzeti u vlastite ruke razvoj i prodaju svojih proizvoda. Izložbom žele pokazati da je riječ o prvim pozitivnim poduzetničkim projektima u Hrvatskoj

Didaktička igračka Oblo, inovativne bojice Boya, kolekcija unikatnih odjevnih predmeta koji su spoj igračka i predmeta, duhovite pregače, osobni grijač, vino/voda čaša, pepeljara Ashley od betona… Riječ je o proizvodima produkt-dizajna, koji je nakon više od 20 godina u hrvatskoj napokon zaživio. Ovi zanimljivi i korisni proizvodi bit će predstavljeni na izložbi “Razum & Osjećaji” u zagrebačkoj galeriji Forum od 27. lipnja do 6. srpnja. Nakon toga izložba seli u galeriju Loggia u grad Hvaru. Svoju premijeru pak izložba će doživjeti na Beogradskom tjednu dizajna 6. lipnja. Riječ je o izložbi koja ilustrira prekretnicu u povijesti suvremenoga hrvatskog produkt-dizajna smještajući ga u mnogo zreliji i ozbiljniji društveni kontekst, odnosno dizajn brendova s novom generacijom hrvatskih proizvoda.

Produkt-dizajn više ne spava
Riječ je o prototipovima koji su napokon sazreli do proizvoda u svježe pokrenutim manufakturama dizajnera te zamahu industrijskog dizajna u razvoju namještaja i turizmu, bogatijem za prvi dizajnerski hotel Lone te prvi dizajnerski hostel, Goli & Bosi u Splitu. Izložbom će se predstaviti 40 selektiranih proizvoda iz 14 domaćih dizajnerskih brendova. Riječ je i o izvoznom projektu, koji predstavlja hrvatsko znanje, razvoj kulture proizvodnje, prodaje i izvoza. Autor projekta je tvrtka Narativ, a kustosica izložbe Tatjana Bartolović. Do prije gotovo godinu dana hrvatski produkt-dizajneri bili su nepoželjni u proizvodnim pogonima, a oni pak zaposleni nekonkurentnim poslovima za inozemne brendove. Tako ovih 20 godina iza nas možemo nazvati “erom prototipova u potrazi za proizvođačem”. Međutim, produkt-dizajn u Hrvatskoj uglavnom više ne spava. Odnedavno su se na domaćoj sceni pojavili prvi dizajnerski brendovi u industriji dizajna, poput tvrtke Kvadra Design i tvrtke Element. S druge strane dizajneri su preuzeli u vlastite ruke razvoj i prodaju svojih proizvoda.



Vješalice Chew on This; Igračke Puppets with snap fastners; Stolna lampa Mini Me

Inovacija je imperativ
Kako je objasnila Tatjana Bartolović, kustosica izložbe “Razum & Osjećaji”, ujedno i urednica internetskog magazina DesignAgenda, “živimo u doba novog siromaštva globalno, svijet je prožet skromnijim i poniznijim načinom života. Inovacija je imperativ održivosti, a preduvjet za inovaciju je provođenje promjene. Upravo je dizajn alat za aktivno provođenje promjene”. Pritom Bartolović parafrizira poruku s plakata američkog dizajnera Franka Chimera da ljudi ignoriraju dizajn koji ignorira ljude te naglašava da nova generacija proizvoda mora biti senzibilna za običnog čovjeka, poštivati njegove želje, osnovne životne potrebe ali i ugodnije življenje u kojim nije rob sustavima, već da oni služe njemu.

Na nebeskim valovima

Mediteransko podneblje
Na otvaranju izložbe u Zagrebu Croatia Airlines predstavit će svoju novu uslugu u zrakoplovima Okusi Hrvatske – Dalmacija, te nova Recaro sjedala u zrakoplovima Airbus 319, koja su dizajnirana s kompanijskim obilježjima i presvučena kožom tamnoplave boje s utkanim stiliziranim valovima kako bi kabina zrakoplova putnike asocirala na hrvatsko mediteransko podneblje. Izložbu su financijski i infrastrukturno podržali Ministarstvo kulture, grad Zagreb, grad Hvar, CA i Sunčani Hvar.




Komentari (1)
Pogledajte sve

gdje su brojke?

New Report

Close