Izložba ‘REBOOT: Iza kulisa napretka’ na festivalu Dizajn Distrikt Zagreb

Autor: Saša Paparella , 15. lipanj 2018. u 12:16
FOTO: Press

Treće izdanje festivala Dizajn Distrikt Zagreb okuplja od 14. do 17. lipnja odabrane projekte na temu Lokalni putevi u četvrti oko zagrebačke Martićeve ulice.

Oživjet će i prostor napuštene Stare vojne bolnice u Vlaškoj, zahvaljujući središnjem izložbenom, predavačkom i performativnom programu Lokalni putevi s čak 50-ak sudionika. Posjetitelji festivala imaju prilike vidjeti ispreplitanje videa i filma, grafike i stripa, fotografije, dizajna, arhitekture i urbanizma te različitih multidisciplinarnih istraživačkih projekata.

U sklopu teme Lokalni putevi za festival je osmišljena opsežna autorska izložba REBOOT: Iza kulisa napretka koju potpisuje Tatjana Bartaković, a u prostoru napuštene vojne bolnice otvorena je od sinoć. Tu je predstavljena pozadina nastanka, razvoja i proizvodnje ključnih proizvoda ili kolekcija odabranih dizajn-brendova regije, koji uz pomoć dizajna stvaraju nove vrijednosti temeljene na lokalnim materijalima, individualnom znanju, tradicionalnim vještinama i inovaciji. Među njima su i neki koji se premijerno predstavljaju u Zagrebu: Rex-Kralj (SLO), Zanat (BiH), Mitja (SLO), Prostoria (HR), Element (HR), Artisan (BiH), Grupa (HR), Vau (HR), Nunc (Slavonika, HR) te OWL (HR).

Po prvi put na jednom se mjestu okuplja vodeće regionalne dizajn-brendove, od kojih je većina već dokazala svoju uspješnost na svjetskom premium tržištu namještaja i opreme za interijer. Za većinu izlagača na izložbi čvrsti je kompas do sada bila beskompromisna kvaliteta dizajna, vještina proizvodnje i upornost. Vizualnoj atraktivnosti izložbe Reboot doprinosi i njen likovni postav kojega je projektirao arhitektonski studio BIRO, a u kojem je finoća gotovih proizvoda naglašena postavom na meke tepihe crvene boje, izrađene u Regeneraciji specijalno za ovu izložbu.

“Nakon odabira brendova, za izložbu sam kod svakog izdvojila ključni proizvod ili kolekcije koje označavaju njihov tehnološki, proizvođački i poslovni probitak vođen dizajnom, simulirajući u postavu izložbe razvojne i proizvođačke procese kojima se svaki od njih izdvaja. Proizvodi su naglašene materijalnosti – izrađuju se od prirodnih materijala visoke kvalitete, kao što su masivno drvo, metal i vuna, da bi se potom dodatno površinski ručno obrađivali. Na regionalnoj karti njihovi se lokalni putevi razlikuju, ali podjednako ukazuju na to da je i usred urušenih struktura nužno i moguće podići novi sustav koji uspješno konkurira na najzahtjevnijim tržištima”, ukratko je ideju izložbe predstavila Tatjana Bartaković, kojoj je Reboot treća autorska izložba dizajna, a inače je stručnjakinja za strateški brending i content. Prve dvije izložbe Razum&Osjećaji (Zagreb-Beograd-Hvar) i Solid Acts – Design from Croatia (Superstudio Più, Tjedan dizajna Milano, 2013.) obrađivale su razvoj scene produkt dizajna u Hrvatskoj, razvoj prvih domaćih proizvoda lansiranih na međunarodno tržište i nastanak prvih dizajn-brendova u Hrvatskoj u razdoblju od 2009. – 2013.

Posjetitelji sada imaju priliku steći uvid u presjek vrhunskog dizajna i jedinstvenih proizvođačkih metoda poput, primjerice: 100-godišnje vještine drvorezbarstva primijenjene u suvremenom dizajnu (Zanat), industrijsko naslijeđe ručne izrade tepiha od čiste vune iz Regeneracije, razvoj prototipova fotelja Trifidea (Numen/ForUse) – tehnološki i dizajnerski najkompleksnijeg proizvoda iz Prostorije, kultne stolce Rex, Lupinu i 4455 legendarnog slovenskog dizajnera Nike Kralja koje su krilatica slovenske baštine dizajna (Rex-Kralj), impresivan razvoj prvog hrvatskog dizajn-brenda rasvjetnih tijela (Grupa Products), arsenal vještina 84 godina stare slovenske stolarije Bolčič koja se prometnula u dizajn-brend Mitja čiju je ključnu kolekciju Kalota dizajnirao hrvatski studio Redesign. Tu je i bestseller kolekcija Neva stolaca iz Artisana čiji su dizajn (Regular Company) i metoda ručne obrade punog drveta posebno izdvojili Artisan na zapadnom tržištu, povijesno značajan Element čiji je dizajn u 2005. stvorio novu oblikovnu paradigmu namještaja i njegove površinske obrade u Hrvatskoj, radikalno se suprotstavljajući lokalnoj tradiciji izrade masivnog namještaja od slavonskog hrasta, zatim novonastajući brend Nunc koji kroz boje, mirise i materijale oživljava identitet slavonske regije, za početak konceptualnom kuhinjom Slavonika, a tu je i mladi VAU, o kojem je Poslovni dnevnik već pisao, s proizvodnjom dekorativnih predmeta od metala.

Komentirajte prvi

New Report

Close