Investicijski fond Salford najavljuje prodaju koncerna Bambi-Banat

Autor: Rato Petković , 21. veljača 2008. u 06:30

Brza prodaja tvrtki, poput Bambi-Banata i mljekara u Srbiji dio je poslovne politike Salforda

Koncern Bambi-Banat, najpoznatiji srbijanski proizvođač konditorskih proizvoda, koji je u većinskom vlasništvu investicijskog fonda Salford mogao bi uskoro promijeniti vlasnika. Takvu mogućnost najavio je Miroslav Miletić, generalni direktor koncerna pozivajući se na ugovor sa Salfordom prema kojem bi taj investicijski fond do polovice 2009. godine prodao svoj udio u Bambi-Banatu.

Povećana rentabilnost
Salford, koji je vlasnik i pet najvećih mljekara u Srbiji, najavio je njihovu prodaju, što se poklapa s poslovnom politikom tog investicijskog fonda koji ulaganjem u kupljene tvrtke podiže njihovu vrijednost i onda ih prodaje zainteresiranim kupcima. Zahvaljujući monopolu na tržištu mlijeka Salford je u kupljenim mljekarama podigao proizvodnju na višu tehnološku razinu, a njihovim objedinjavanjem (Novosadske mljekare i Imlek) povećao učinkovitost i rentabilnost. Slični pothvati učinjeni su u koncernu Bambi-Banat koji je nastao spajanjem dviju tvornica iz Požarevca i Vršca. Ulaganjima u posljednje četiri godine povećani su proizvodni kapaciteti koncerna, ali je ostalo prostora za daljnji razvoj, što može izazvati povećanu zainteresiranost kod inozemnih kompanija za kupnju koncerna. Prema procjenama poslovodstva, moguće je u idućih nekoliko godina udvostručiti sadašnju proizvodnju. U Bambi-Banatu računaju na potencijalno veliko regionalno tržište na kojem živi više od 50 milijuna ljudi. Koncern Bambi-Banat pokriva 25 posto domaćeg tržišta, a u proizvodnji keksa čak 40 posto. U prošloj godini u koncernu je proizvodnja povećana za 16 posto. U tri tvornice koje se nalaze u Požarevcu, Vršcu i Brančevu proizvedeno je 27 tisuća tona raznih konditorskih proizvoda, od keksa, vafla do čokolade. Planirano je da u 2008. godini proizvodnja bude povećana na 31 tisuću tona, što bi pridonijelo ostvarenju prihoda od 100 milijuna eura. U prva tri mjeseca iz pogona koncerna izaći će 10 novih proizvoda. Razvojne ambicije temelje se na ulaganjim 14 milijuna eura u proširenje proizvodnih kapaciteta. Koncern Bambi-Banat projiciran je za proizvodnju koja će biti usmjerena prema širenju na inozemno tržište. Lani je od izvoza ostvaren prihod vrijedan 17 milijuna eura. Najviše se izvozi u BiH, Makedoniji i Crnoj Gori, a manje u Hrvatsku i Sloveniju. Najpoznatiji proizvod koncerna je plazma keks, koji čini polovicu ukupne proizvodnje. Osim klasičnog plazma keksa, počela je i proizvodnja mini plazme. Konditorska industrija Srbije i uz veliku inozemnu konkurenciju spada u najprofitabilniji dio domaće prerađivačke industrije. U 2007. godini u Srbiji je proizvedeno 130 tisuća tona različitih konditorskih proizvoda, dok njihova ukupna potrošnja na srbijanskom tržištu iznosi 200 tisuća tona. U Srbiji posluje više od deset velikih proizvođača konditorske robe, kao što su Pionir, Takovo, Soko Nada Štark i drugi. Inozemnoj konkurenciji se suprostavljaju boljom kvalitetom jer se uvoznici najviše odlučuju na uvoz proizvoda tzv. B i C kvalitete.

Okupljanje konditora
U Srbiji se očekuje okrupnjavanje konditorske industrije. To bi se trebalo dogoditi dolaskom multinacionalnih kompanija koje bi objedinile pojedine proizvođače. U konditorskoj industriji privatizacija je privedena kraju. Kompanija Soko Nada Štark posluje u okviru koncerna Droga Kolinska, na čijem je čelu Slobodan Vučićević, vlasnik Grand kave.




Komentirajte prvi

New Report

Close