Idealan ‘izlog’ za 150 poduzetnika

Autor: Marta Duić , 21. kolovoz 2017. u 14:30
Cilj Špancirfesta je povezati kulturnu i kreativnu industriju s turizmom

Ove godine naglasak je stavljen na ulične sadržaje, a u izlagačkom djelu je 120 obrtnika i poduzetnika.

U 19 godina održavanja varaždinski Špancirfest razvio se u jedno od najposjećenijih domaćih festivalskih događanja, a glavni cilj je ostao isti -povezivanje kulturne i kreativne industrije s turizmom te pružanje platforme za njihov razvoj.

Kako kažu iz Turističke zajednice grada Varaždina, u proteklih 18 godina ovim je festivalom prošlo ukupno oko tri milijuna posjetitelja, održano je oko četiri tisuće različitih događanja i nastupilo je oko deset tisuća izvođača.  Na ovogodišnjem Špancirfestu koji je počeo u petak i trajat će do 27. kolovoza sudjelovat će više od 120 obrtnika i poduzetnika te još petnaetsak ugostitelja koji će, uz one već postojeće u gradu, biti zaduženi za gastro ponudu na festivalu.

"Izlagači koji dolaze iz cijele Hrvatske te nekolicina iz Mađarske predstavit će proizvode, od tradicionalnih pa do suvremenih. U suradnji s Udruženjem hrvatskih obrtnika Varaždin u Obrtničkoj će ulici obrtnici izložiti tradicionalne proizvode i rukotvorine, a nude se i hrvatske tradicionalne delicije, od suhomesnatih proizvoda do kolača", pojašnjava Jelena Toth, direktorica Ureda TZ-a grada Varaždina.

 

47 država

čiji su stanovnici lani posjetili Špancirfest

Budžet festivala je oko četiri milijuna kuna što se tiče TZ-a grada Varaždina te još oko milijun i pol kuna ulaganja od suorganizatora Špancirfesta, agencije Produkcijski sistemi. Grad Varaždin sudjeluje s 300 tisuća kuna te se odriče i prihoda od najma ugostiteljskih terasa za vrijeme festivala u korist TZ-a, što je oko 200 tisuća kuna.  

Noviteti u ponudi 
"Prošle godine Špancirfest je, prema procjeni PU varaždinske posjetilo 260 tisuća posjetitelja, a isti broj očekujemo i ove godine. Među posjetiteljima više je domaćih gostiju iz cijele Hrvatske, no iz godine u godinu sve je više stranih. Tijekom festivala prošle godine u gradu su boravili gosti iz čak 47 zemalja svijeta od SAD-a i Kanade preko Moldavije, Indije, Tunisa, Tajlanda pa do Novog Zelanda, Luksemburga, Argentine, Estonije i Litve.

Od jednodnevnih individualnih i grupnih posjeta najveći broj posjeta bilježi se iz susjednih Slovenije i Mađarske te Austrije", kaže Toth.  Kako tvrdi, programski naglasak stavljen na ulične sadržaje, no ni glazbeni dio nije zanemaren i održava se više od 60 koncerata na četiri pozornice. "S posebnom smo pažnjom birali ulične performere i teatre kojih je ove godine 20, većinom iz zemalja zapadne Europe te iz SAD-a i Argentine, a održat će više od sto izvedbi tijekom deset dana", otkriva Toth. Ugostili su i zdanje Arhitekata zraka – Luminarium, a novost su i letovi balonom te panoramski let jer je namjera grada da se šarolikost i razigranost ulica vidi i iz ptičje perspektive. Novitet je i Školska ulica, u kojoj će se predstaviti umjetnici s područja županije.Vingrad i Kraljevska zona.

 

Toth

Prošle godine imali smo 260 tisuća posjetitelja, isti broj očekujemo i ove.

Treći put dio Špancirfesta je i Vinski grad u kojem se predstavljaju odabrane vinarije iz Hrvatske, Slovenije i Mađarske. Od domaćih vina predstavit će se vinarije Feravino, Iločki podrumi, Skaramuča, Badel 1862, Belović, Solum, Lovrec, Kopjar, Mežnarić, Krauthaker, Kostanjevec, Freixenet, Puklavec & Friends, Ptujska klet, Höldvolgy, Vylyan te udruga Vinistra. Koncept Vinskog grada donosi tematske degustacije kako bi posjetitelji mogli usporedno kušati više različitih uzoraka i upoznati se s određenom sortom, regijom ili stilom. U Kraljevskoj zoni održat će se 93 događanja, a u ponudi će biti ulična hrana i 15 vrsta piva. 

Komentirajte prvi

New Report

Close