Gas do daske II. dio

Autor: Saša Vejnović , 29. kolovoz 2011. u 22:00

Većina autoproizvođača svoje najbrže modele okiti mnoštvom spojlera i dodatnim oznakama koje ukazuju da je u pitanju divlja zvijer. Ali ne i Ford čiji se novi auto naoko ne razlikuje od starije braće

Većina proizvođača automobila svoje najjače i najbrže modele okiti mnoštvom spojlera i dodatnim oznakama koje ukazuju na to da je u pitanju divlja zvijer, a ne tek standardan automobil. Ali ne i Ford. Teško da je itko pomislio da se pod poklopcem motora našega testnog Focusa nalazi motor koji razvija 183 konjske snage jer se on naoko ne razlikuje od svoje slabije braće. Novi Focus nije tek zategnuo bore, već je riječ o automobilu koji se uvelike razlikuje od prethodnika istog imena. Izvana su te promjene očite s bilo koje strane da ga se pogleda. Ipak, gotovo u svakom trenutku je jasno da je riječ o Focusu koji danas izgleda bolje nego prije. Automobil je s posljednjim promjenama uspio dobiti i karakter koji je nekako onim odveć zaobljenim linijama pomalo izgubio.

Interijer
I dok smo se oko vanjskog dizajna uglavnom složili da je riječ o uspješno obavljenom poslu, unutrašnjost testnog Focusa donekle je podijelila nekolicinu znatiželjnika koji su se zainteresirali za ovaj automobil. Neki zamjeraju što su kazaljke na komandnoj ploči svijetlo plave boje, što je zapravo odlika svih novih Fordovih modela bez obzira koje je boje automobil. Ta svijetlo plava i još poneki pokušaj futurističkog dizajna ostavljaju pomalo kičast “okus u ustima”, a u najmanju ruku neobično djeluju i prijelazi na kojima se spaja plastika s prednje ploče i vrata koji se ne poklapaju. No kako je testni primjerak bio nakrcan najvišom razinom opreme, lako smo prešli preko tih nekoliko dvojbi. Iako titanij označava sam vrh Fordovih paketa opreme za, primjerice, parkirališne senzore, ipak ih je potrebno dodatno nadoplatiti iako bi oni zapravo trebali biti u serijskoj opremi svakog modela s obzirom na to da je preglednost stražnjega kraja vrlo otežana. Ipak, tu je sva sila elektroničkih mjerača koječega, a softver putnog računala vrlo je logičan i novi će se vozač na njega u trenu naviknuti. Sjedala su vrlo tvrda, ali ne i neudobna. Isprobali smo Focus na višesatnim putovanjima tijekom kojih se nikako nismo uspijevali umoriti bez obzira na sve krutosti njegova ovjesa ili načine vožnje. Prostora je dovoljno za sve putnike. Svi nedostaci vozaču neće biti važni čim shvati što sve ovaj naoko skromni motor (zapremine svega 1,6 litara) može pružiti.




Odličan motor
Testni se Focus pali bez ključa, pritiskom na tipku “start”. To bismo bezuvjetno pohvalili da nije malog detalja. Da biste u njega ušli, ipak morate posegnuti za ključem za razliku od većine drugih automobila koji se pale pritiskom na gumb, čiji senzori otvaraju vrata čim, primjerice, primite kvaku (ako vam je ključ u džepu). U ovom je slučaju ipak potrebno prvo pronaći ključ, otključati, spremiti ga, a onda upaliti na gumb, što i nije neka prednost. No i to ćete zaboraviti kad osjetite kako se motor odaziva pokretima vašega desnog stopala. Jer čim automobil krene, jednostavno će vam se izbrisati iz memorije sve ono što vam se možda nije svidjelo ili će vam najednom postati ipak prihvatljivije. Motor koji je pogonio testni Focus toliko je briljantan da se na njega vrlo brzo “navučete” i postanete pravi ovisnik o vožnji. Pomoću EcoBoosta, kako je Ford nazvao nekoliko svojih benzinskih motora koji su izravno punjeni, potpomognuti turbo-punjačem i varijabilnim razvodom po ventilima, razvija se daleko veća snaga od klasičnih motora, dok je potrošnja goriva neočekivano niska. U praksi to znači da ćete s ovim automobilom biti vjerojatno najbrži na cesti i da ćete pritom trošiti vjerojatno manje od onih u vašem retrovizoru. Već sam zvuk motora, koji je pri višim okretajima i snažnim ubrzanjima taman toliko promukao da vam ne treba glazba u autu, kad se odlučite kojom brzinom želite voziti i smirite desnu nogu, glasna rika će ponovno postati mačje predenje. Testni se Focus jednako dobro snalazi pri snažnim ubrzanjima kao i pri konstantnoj vožnji velikom brzinom, a njime se upravlja zadivljujuće lako i nesumnjivo će oduševiti svakog vozača. Ipak, u njemu neće moći uživati baš svi jer svaki užitak ima i svoju cijenu. Iako je početna cijena za novi Focus nešto ispod 127.000 kuna (1,6- litreni Ti-VCT motor sa 105 konjskih snaga i najnižom razinom opreme), za jeftiniji benzinac Ecoboost treba izdvojiti oko 166.000 kuna. Testni je model zbog jačeg motora i bogatog paketa standardne i još ponešto dodatne opreme dostigao vrlo visoku cijenu od 207.462 kune.




Komentirajte prvi

New Report

Close