FOTO: Stigao je i novi adut - čist i štedljiv dizelaš

Foto: Davor Javorovic/PIXSELL Foto: Davor Javorovic/PIXSELL

Testirali smo kako europskom automobilu godine, peugeotu 3008 pristaje nov motor 1.5 Blu eHDi 130, kojim ovaj proizvođač podiže standarde eko održivosti.

Izboriti titulu europskog auta godine nije mala stvar. Još kad to jednom kompaktnom SUV-u uspije u poplavi sličnih modela kojima gotovo sve automobilske marke zapljuskuju svjetsko tržište, doseg je izniman. Takvim se renomeom može pohvaliti druga generacija Peugeota 3008 koji je od lansiranja 2016. godine svoju atraktivnost dokazao u na najprestižnijim auto salonima, ali i “na cesti” među kupcima.

Spreman za novu eru

A nakon što su ovu, nesumnjivo perjanicu francuskog proizvođača istestirale sve kolege i na domaćem tržištu, mi smo se pozabavili tim modelom tek sada. Zašto smo toliko čekali? Presudno je bio trenutak kada će nam u ruke doći model oplemenjen novim Peugeotovim motorom, a on je na naše tržište stigao baš ovog mjeseca. 
Ovaj ga je proizvođač premijerno pustio na globalno tržište u 308-ici, a sve u cilju da se pohvali svojim adutom u novoj eri u kojoj dizeli pokušavaju spasiti svoj ugled umrljan etiketom “prljavih motora”. Riječ je o izvedbi 1.5 BlueHDi 130 S&S, četverocilindrašu koji je znatno zauzdao kobne emisije. Kako pojašnjavaju u samom Peugeotu, BlueHDi zapravo je oznaka novih Euro 6 dizel motora čija tehnologija drastično “reže” emisije NOx, i to za više od 90%, uz tako poželjno smanjenje potrošnje goriva, ali i čak 99.9% uklanjanje emisije čestica čađe. I naravno, u pogledu ekološke održivosti i svijesti, ovakve promjene pod automobilskim haubama hvale su vrijedna stvar, no promatrano očima vozača, osobito onih strastveno vezanih za automobile, itekako je važno pitanje kako se takav motor ponaša u vožnji ili, da budemo posve banalni – ubija li gušt za volanom?

To je pitanje postala i glavna misao vodilja ovog testa i zato odmah treba reći: Ne berite brigu, čisto i štedljivo u ovom slučaju ne znači i uspavano. Elastičnost 1.5 BlueHdi-a zapravo je u samom vrhu popisa vrlina nove 3008-ice. Ovaj motor izvrsno je uglađen i pitom, što perfektno odgovara francuskoj školi vožnje koja udobnost cijeni više od ičega. Pitomost, naravno, ima i svoje manje pohvalne strane - eksplozivnost zaboravite. Uostalom, od 130 “konja” ni ne može se očekivati revoluciju. Zafali li vam ipak povremeni žešći start, prebacivanjem stila vožnje u verziju sport osigurat ćete si živahnije reakcije automobila, ali budući da ta postavka pomalo zbunjuje inače odličan automatski mjenjač, možda je praktičnije pomiriti se s činjenicom da niste u trkaćem automobilu i uživati u lagodnom krstarenju za koje je 3008 odličan suputnik

 

30 ‘konja’

nisu okidač za jurnjavu, ali su 1.5 motoru zajamčila fantastičnu elastičnost

ipak nije ‘veliki brat’

Kad smo već kod same vožnje, ne treba zaboraviti na stavku “suradnje s cestom”. Testni Peugeot 3008 po tom se pitanju ponaša relativno dobro, ali ne bi mu škodilo da je osjećaj kontakta s podlogom konkretniji i čvršći.

Taj posao kud i kamo bolje odrađuje stariji mu brat – 5008 koji je po tom pitanju gotovo bezgrešan, no kako i ne bi kad je riječ o znatno robusnijem modelu koji i proporcijama i voznim karakteristikama puno vjerodostojnije brani boje istinskoga SUV-a. Vratimo li se na 3008, treba reći da će njegov karakter u vožnji opet ponajviše cijeniti vozači kojima je udobnost imperativ broj jedan.

Automobil doslovno “klizi” asfaltom, bilo da je riječ o autoputu ili gradskim prometnicama. Još jedan veliki plus svakako je okretnost. Ovim se autom upravlja kao od šale, što je u prometnim gužvama zlata vrijedna karakteristika. Dojam doduše, prilikom većih brzina na autoputu narušava pomalo ćudljiva zvučna izolacija zbog koje biste mogli pomisliti da vani divlja vjetar, čak kada ga gotovo i nema. No, zato je poboljšani dizelski motor tih. Iznenađujuće tih.

Debelo iznad konkurencije

Ono po čemu se 3008-ica debelo izdigla od konkurencije bez sumnje je sama kabina, bilo da govorimo o njezinoj opremljenosti ili samom dizajnu i ugođaju. Prije svega treba pohvaliti prostranost. Taj su posao Peugeotovi dizajneri odradili prilično dobro, čak i na stražnjoj klupi, a najveće pohvale zaslužuju na izvrstan prtljažnik od čak 520 litara. Iznimka po pitanju prostranosti suvozačev je prostor koji je pomalo nespretno konstruiran. Zašto je tako? I na prvi pogled jasno je da je u modelu 3008. sve podređeno vozaču pa je tako cijeli “greben” zakrenut prema njegovoj poziciji. Nažalost, upravo nauštrb komfora suvozača. Da se razumijemo, nije da je njemu bitno manje mjesta, ali je sama pozicija neobično riješena pa je, primjerice, s nje nespretno rukovati dodirnim ekranom. Ali zato vozač može uživati. Jer minimalni su mu manevri potrebni za rukovanje svim kontrolama. Uz jednu iznimku koja je nekima plus, drugima, kao u našem slučaju podeblji minus. Pričamo o volanu. Čak nam je jasna intencija da se tim minimalnim volanom htjelo unaprijediti vidljivost instrumenata, lakoću upravljanja pa time i preciznost, ali on je, dobroj namjeri unatoč, jedan od detalja na koje će se mnogi teško priviknuti.

 

Ljestvica je
visoko podignuta

Dizajnom i inovativnim rješenjima Peugeot 3008 iskače iz standarda svoje klase. Velik mu je plus raskošan i mudro smišljen prtljažnik, ali i uspješno isprofilirana sjedala. Međutim, ona kriju i jednu potencijalnu manu. Iako vrhunski udobna i pri višesatnim putovanjima, prilično su uska, uz jako skraćeni donji dio što može predstavljati problem krupnijim vozačima.

No, zato je užitak privikavati se na sve tehnološke i ugođajne “ukrase” koju su nam u Peugeotu osigurali svojim sada već toliko hvaljenim iCokpitom. Kada u se njegovi tvorci hvale da je riječ o skladnom spoju napredne tehnologije i inovativnom konceptu koji je poljuljao ustaljena pravila uređenja vozačeva mjesta u automobilu, ni malo ne pretjeruju. Bilo da pričamo o instrumentnoj ploči s vrhunskom digitalnom slikom i animacijama, dijagonale 12,3’’, ili dodirnom zaslonu od 8’’, stvari funkcioniraju perfektno.

Podvučemo li crtu, testni 3008 odličan je obiteljski auto s izraženim ušminkano-nabrijanim imidžem kakav danas osvaja sve više kupaca. Činjenica da pod haubom skriva tako naprednog dizelaša njegov je najjači adut.

Komentari (2)
  • dstrisko
    dstrisko 10:47 21.5.2018.

    Nevjerojatno diletansti tekst. Nema podata o potrošnji niti o ispuhu CO2, makimalna brzina nepoznata, ubrzanja na razini utiska.

  • apatero
    apatero 13:45 20.5.2018.

    ……opet žuta štampa…..

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve