FOTO: Realizacija ideje ‘stare’ 20 godina

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 24. siječanj 2018. u 10:00
privatna arhiva Saša Žerajić

“Kao i u svakom zanimanju, tako i u ugostiteljstvu, dobar konobar osim što mora voljeti svoj posao, mora posjedovati određena znanja i vještine nužne za obavljanje tog posla”, naglašava Žerajić.

Od lipnja prošle godine zagrebačka je ugostiteljska scena bogatija za još jedno zanimljivo mjesto – Program bar u Martićevoj ulici. Saznali smo da se radi zapravo o realizaciji ideje 'stare' 20 godina čime je okrunjena i jednako toliko dugo iskustvo rada u ugostiteljstvu. Vlasnik je Saša Žerajić, a o svojoj karijeri te stanju u ugostiteljstvu najbolje da kaže sam.

"Posljednjih 10 godina radio sam kao voditelj Caffe bara Divas i Bistro Divasa koji su svojevremeno bili smješteni u Martićevoj ulici, pa je Program bar nastao kao produkt sinergije dugogodišnjeg radnog iskustva i tamošnje mikrozajednice. Ideja je bila stvoriti drugačije mjesto koje će kroz ponudu i uređenje interijera gostima kroz personalizirani pristup prije svega osigurati osjećaj ugode. Mjesto na koje će se vraćati bez obzira na doba dana i raspoloženje i u kojem će imati osjećaj pripadnosti", istaknuo je Žerajić. 

Ugostiteljstvo je, nastavlja, oduvijek bilo njegov prvi izbor. i 20 je godina proveo radeći u hotelima, restoranima i caffe barovima. "Otvaranje vlastitog bara zapravo mi je omogućilo da samostalno kreiram svoje prirodno radno okruženje. Što se tiče adekvatnog kadra, mogu reći da mi se posrećilo i da sam pronašao kvalitetnog suradnika budući da je fluktuacija radnika u ugostiteljskim djelatnostima prilično izražena", napominje. 

Ističe da je u svakom poslu, pa tako i u ugostiteljstvu ključno postaviti ostvarive ciljeve, svakodnevno osluškivati potrebe tržišta, postavljati trendove te steći, a potom i sačuvati povjerenje gostiju. K tome, ugostiteljstvo ne treba olako shvaćati, kaže – nužni su stopostotni angažman i preuzimanje odgovornosti.

"Nerijetko se u svakodnevnom razgovoru može čuti kako danas svatko može biti konobar s čime se ne bih složio. Kao i u svakom zanimanju, tako i u ugostiteljstvu, dobar konobar osim što mora voljeti svoj posao, mora posjedovati određena znanja i vještine koja su nužna za obavljanje tog posla", naglašava Žerajić.

Što se tiče poduzetničke klime općenito, za nekoga tko nema realno postavljen cilj i jasnu viziju ili ne posjeduje strast prema onome što radi poduzetnička klima nikad niti neće biti  povoljna.

"Prilikom pokretanja biznisa jasno sam razradio svaki sljedeći korak i nisam se fokusirao na prepreke kao nešto negativno već sam ih doživljavao kao izazove koji me vode k realizaciji cilja. Definiranje lokacije i realan pristup izradi dugoročnog financijskog plana bili su osnova za poduzimanje svakog sljedećeg koraka", napominje.

Od otvorenja do danas uz standardne goste 'iz kvarta' imali su se prilike družiti s Britancima, Nizozemcima, Koreancima, Japancima i drugim turistima.

"Budući da smo se pozicionirali kao kvartovski kafić koji je okružen višestambenim zgradama različitih namjena i dalje većinu naših gostiju čini populacija koja živi i/ili radi u blizini Program bara. U zadnje vrijeme bilježimo i porast gostiju iz drugih dijelova grada koji su prepoznali Program kao mjesto vrijedno viđenja, a našu ponudu dovoljno dobrom da zadovolji najrazličitije ukuse", saznajemo. 

Kada Žerajić govori o ugostiteljstvu, estetsku komponentu navodi kao samo jedan od elemenata koji je potrebno zadovoljiti kako bi se gostima pružila – dodatna vrijednost. Ipak, uređenje Program bara i definiranje vizualnog identiteta, otkriva, nešto je čemu je posvećena velika pažnja. 

Od novih vještina koje je u dva desetljeća bavljenja ugostiteljstvom imao prilike izbrusiti izdvaja vještine pregovaranja te vještine upravljanja procesima i promjenama. "Susreli smo se i s pokojom „kriznom“ situacijom koju je bilo potrebno riješiti efikasnim i kreativnim pristupom što ujedno smatram jednim od boljih segmenata ovog posla. Onaj meni najdraži segment je kontinuirani rad s ljudima koji mi kroz individualan pristup prema gostu omogućava svakodnevni osobni rast i razvoj", poručio je na kraju razgovora Saša Žerajić.

Program bar gostima, istaknuo je njegov vlasnik, nudi visokokvalitetnu kavu, široki izbor čajeva, vina, craft piva te drugih standardnih pića. K tome, tu je i bezglutenska pita od jabuka ili kakav drugi zalogaj iz ponude Katinih bezglutenskih kolača, što je, pojašnjava Žerajić, dokaz kako je lako privatni biznis transformirati i u funkcionalnu poduzetničku zajednicu.  

 

Komentirajte prvi

New Report

Close