FOTO: Pouzdan suputnik 
kojem benzin sasvim dobro pristaje

Foto: Matija Habljak/PIXSELL Foto: Matija Habljak/PIXSELL

Testirali smo Peugeot 3008 Allure Pure Tech 130 EAT8, sve češći izbor poslovnih ljudi.

Poslovni ljudi ga obožavaju. Tim su mi riječima u C Automobil importu, generalnom zastupniku za Peugeot na hrvatskom tržištu, argumentirali prijedlog da na testu isprobam benzinsku verziju jedne od njihovih prodajnih perjanica – crossover SUV-a 3008. Taj sam model, ali u dizelskoj varijanti, već testirala lani u svibnju, upravo u trenutku kada je u Hrvatsku stigao oplemenjen novim Peugeotovim motorom, čišćim i štedljivijim dizelašem 1.5 BlueHDi 130. Odabir te izvedbe bila je logična stvar, u eri downsizinga, koja je po nekima samo uvertira u konačnu bitku za trajno iskorjenjivanje dizelaša s automobilskog tržišta, takve mašine postaju mainstream za proizvođače i kupce koji se ove vrste pogonskog goriva ne misle tako lako odreći. No, sada je red test posvetiti i onima kojima dizel nikad nije, ili više neće biti prvi izbor. Nakon sedmodnevne probe odmah ću na početku reći kako mi je drago da su me “nagovorili” na ovaj test, jer mi je nakon njega postalo jasno zašto se ova verzija popularne 3008 toliko svidjela domaćim poslovnjacima.

Lakoća upravljanja najjači je adut modela 3008 Allure PureTech 130 EAT8. Nisu česti automobili koje možete pohvaliti da se jednako dobro snalaze u gradskim gužvama, autoputu ili zabačenijim, zapuštenim cestama, ali ovaj na tom polju svakako zaslužuje plus. A svakodnevno sam ga vozila baš takvim rutama – malo prigradskih prečica, pa s obilaznice na autoput, a potom ravno u zagrebačke “krkljance”. I dovoljno je bilo manje od dva dana da se uvjerim kako će ovaj benzinac u svim tim uvjetima biti iznimno pouzdan.

NI LEDENA KIŠA NIJE GA OMELA

Omeo ga nije ni od snijega klizavi zagrebački asfalt, pa ni ledena kiša koja nam je u nekoliko navrata pravila društvo tijekom vožnje. Možda baš zato ovaj model može biti izvrstan izbor za poslovne ljude koji često i daleko putuju, jer u takvim je scenarijima osjećaj izrazite pouzdanosti automobila kojim “krstarite” itekako važna stavka, ponekad i presudna. Zaslužuje li ovaj automobil takvo puno povjerenje i kada su u pitanju oštri i varljivi zavoji nažalost ne mogu jamčiti, jer su brdske ceste jedina trasa na kojoj ga nisam uspjela testirati pa ne mogu ni potvrditi ni demantirati tvrdnje nekih kolega da u žešćem ulasku u delikatne okuke stražnji kraj voli “zaplesati”. No mogu bespogovorno tvrditi da na s rutama kakve sam opisala ova 3008-ica nijednom nije zaplesala, čak ni po spomenutom ledu. Ono što definitivno mogu reći za ovaj automobil je da se ne boji ležećih policajaca. Ni drugih grba. A ni rupa. Fenomenalno “kroti” takva mrska nam iznenađenja, što znači da je ovjes idealno posložen kako bi vožnja bila udobna i lagodna. Ukratko, riječ je o modelu kao stvorenom za bezbrižnu, ali uglađenu vožnju.

ČARI SUŽIVOTA MOTORA I AUTOMATIKA

Najviše dvojbi prilikom ponovljenog testa Peugeota 3008 imala sam, naravno, po pitanju motora. Nakon lani isprobanog dizela, sada je riječ bila o početnom benzincu, trocilindrašu s 130 konjskih snaga i turbo punjačem. Što se tiče eksplozivnosti odnosno nedostatku iste dizel i benzinac, svaki s po 130 konja očekivano su slični. Naravno da takva snaga na automobilu SUV-ovskih gabarita ne može biti preduvjet za žestoku vožnju, ali nerealan je svatko tko ju u ovakvom vozilu očekuje, pa nisam ni ja. Istina, rijetko sam odolijevala tipki “sport” koja je 3008-ici davala malo jaču dozu “karaktera”, ali i bez takvog poticaja ne treba strahovati da će vas ovaj model ostaviti na cjedilu tijekom manevara koji zahtijevaju nešto jači start ili brzinu. Poletjeti s njim, dakako, nećete, ali će i zadatke koji podrazumijevaju snažnije pritiskanje gasa odraditi solidno. Mada se to podrazumijeva, treba napomenuti da žustrija vožnja znatno podiže potrošnju goriva koja je zbog onog učestalog pritiskanja tipke sport dosezala i 10 litara, dok je u pažljivijem ritmu iznosila oko osam litara.

Najbolji dojam testirani benzinac ostavlja kada iskušate njegov suživot s ZF automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa. Upravo tu se priča o pouzdanosti ove izvedbe najbolje zaokružuje. Nema trzaja, nema ćudljivih upravljanja brzinama, sve se “vrti” usklađeno i nenapadno. Takav automatik bez sumnje bi pokupio i pohvale vozača koji inače preferiraju ručne izvedbe mjenjača, u koje se, uostalom, i sama ubrajam.

 

130 konjskih

snaga ima početni, testni turbobenzinac 
s tri cilindra

Treba reći da benzinska verzija modela Peugeot 3008. u ponudi ima i izvedbu s ručnim, 6-stupanjskim mjenjačem, ali i onu s jačim motorom od 180 KS-a. Snažnija “ergela” doduše ima i ograničenje budući da je na raspolaganju samo uz najluksuzniju GT line opremu, što cijenu podiže za više od 15.000 kuna, dok je kod testnog modela sa svim dodatnim opcijama 244.605 kuna.

SPORTSKA ELEGANCIJA

Ruku pod ruku s upravljivošću i pouzdanošću testnog modela ide i njegova udobnost. U prostranosti kabine uživat će i zahtjevniji putnici, a dizajneri su se potrudili naći i vrlo dopadljivu ravnotežu između sportskog i elegantnog ugođaja. Moram priznati da se do danas ne mogu odlučiti sviđa li mi se rješenje u kojem se tkanina pojavljuje kao “pokrov” dobrog dijela prednje konzole te se isti stil nastavlja i na vratima, ali estetika tog tipa stvarno je stvar posve subjektivnih ocjena. No ono što će se većini činiti sjajnim je raskošna instrumentalna ploča s fenomenalnom grafikom koju možete posve personalizirati podešavajući je kako vam srcu drago. Čemu pak mjerač okretaja sa smjerom obrnutim od klasičniog nikad neću dokučiti, ali živ se čovjek valjda na sve navikne.... Zaslon multimedije je hvale vrijedan element Peugeotova i-Cockpita. Ekran od osam inča nekako je našao idealnu poziciju, njime se upravlja jednostavno i softver je lišen pretjeranog kompliciranja koje zna izluditi vozače.

Meni najdraži detalj, još od debija u velikom Peugeotu 5008 ostaju “klavirske tipke” koje su prečaci za sve postavke smart zaslona.

USKLAĐENE LINIJE

Kada je izgled u pitanju, voljeli SUV-ove ili ne, malo kome ovaj automobil neće izgledati dobro.

Doduše, pojedinačno gledano prednja, stražnja ili bočne strane možda neće svakome na prvu idealno “sjesti”, ali u kompletu je sve zaista lijepo usklađeno i opći je estetski dojam zapravo odličan. A onda još i ta duboko crvena boja na testnom modelu.... Bingo!

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve