Ekstremna glavobolja za konkurenciju

Autor: 24sata,Marin Tomaš , 24. kolovoz 2012. u 22:00
Ilustracija

Dugoočekivana sportska verzija Focusa automobil je koji se može opisati kao dovoljno praktičan i ekonomičan da s njime možete ići svaki dan na posao, a opet itekako zanimljiv i brz da s njime vikendom možete uživati u sportskoj vožnji

Dugoočekivana sportska verzija novog Focusa pod oznakom ST stigla je na ceste. I to prvo one u okolici Nice gdje je priređena novinarska prezentacija, na savršenom mjesto za isporbavaje potencijala Fordovog sportskog kompakta.

Izgled automobila poznat je još od prošlogodišnjeg salona u Frankfurtu, no kakav je u vožnji otkrili smo na ekskluzivnim vožnjama na Azurnoj obali. U prvom redu, snagu više ne osigurava kultni Volvov 5-cilindrični turbobenzinac koji je očaravao svojim zvukom. Sada pod prednjim poklopcem radi moderni, dvolitreni Ecoboost koji nedostatak zapremine nadoknađuje tehnologijom izravnog ubrizgavanja goriva, pa razvija 250 KS, 20 više od prethodnika. Manji motor manje troši i zagađuje, a tome su prilagođeni i prijenosni omjeri 6-brzinskog ručnog mjenjača.

Kao u Porscheu
Prvih je pet brzina naime, gusto posloženo i namijenjeno jurnjavi, dok je šesta tu isključivo zbog što manje potrošnje goriva, ponajprije prilikom vožnje autocestom. S obzirom na vrlo snažnu konkurenciju, ponajprije u vidu VW Golfa GTI i Renault Meganea RS, s zadovoljstvom možemo zaključiti da je novi ST gotovo u potpunosti zadržao duh starog. A to znači da se karakterom smjesti točno između dva najljuća konkurenta. Posjeduje mnogo od Golfovog komfora i praktičnosti običnog automobila, a brži je i zabavniji u vožnji, ale ne i toliko ekstreman i beskompromis no sportski poput Meganea RS. Upravljač je ugodno tvrd i naglašeno progresivan – s više hoda u sredini, postaje oštriji što ga više zakrećete, kao u Porscheima. Zbog što nižih troškova proizvodnje, ovjes je vrlo sličan običnom Focusu. Za 10 mm je niži s drukčijim amortizerima i oprugama, a straga je promijenjeno i hvatište stabilizatora. ST nema skupu i tešku RevoKnuckle konstrukciju prednjeg ovjesa poput RS-a već elektronski sustav kompenzacije koji koristi ESP kako bi poništio negativni moment na upravljaču prilikom naglog kretanja. Uz motor, kojem doduše sada nedostaje zvuka, ali zato ne i okretnog momenta, ovjes je i dalje jedan od najboljih dijelova ST-a.

Zabavan i lagan
Za sportski automobil s prednjim pogonom, posebno je zabavno kako lako, ali i kontrolirano, ST klizi stražnjim krajem. Diskovi su sprijeda četiri centimetra veći nego kod standardnog modela i čine se sasvim na razini zadatka. Bez obzira na brojne uštede – s obzirom da će se nepromijenjen prodavati na svim tržištima diljem svijeta – ST je ostao izuzetno uglađen, komforan, opremljen, a opet brz i zabavan sportski kompakt. To je automobil dovoljno prostran, praktičan, ugodan i ekonomičan da s njime možete ići svaki dan na posao, a opet itekako zanimljiv i brz da s njime vikendom možete uživati u sportskoj vožnji. Oni kojima snage nikada nije dovoljno, neka se strpe do pojave novog RS-a koji će vrlo vjerojatno ponovno ponjeti titulu najsnažnijeg serijskog automobila s prednjim pogonom s motorom sažnijim od 300 KS. Jost Capito, šef Fordovog sportskog odjela, sjajno je opisao razliku između ova dva modela riječima: “ST je brz, ali dobroćudan poput delfina, za razliku od RS-a koji je oštar i agresivan poput morskog psa”.

Ford Focus ST

Masa: 1362 kg
Dimenzije: 436/182/148cm
Obujam: 2000 ccm
Snaga: 184 kW/250 KS
Ubrzanje (0-100km/h): 6,5 s
Najveća brzina: 248 km/h Potrošnja: 7,2 l /100 km

 

Komentirajte prvi

New Report

Close