Dok pijete zeleni sok naučite kako oduševiti šefa

Autor: Luka Rinčić , 05. kolovoz 2010. u 22:00

Vratite se na posao s novim saznanjima o liderstvu, marketingu i upravljanju projektima

Zašto ne biste proveli odmor naučivši nešto novo? Donosimo pregled 13 knjiga izdanih u proteklih godinu dana, obično svrstavanih u kategorije publicistike, ekonomije, zdravlja i “ostalog”.

Uglavnom je riječ o knjigama napisanim jednostavnim i svima lako razumljivim jezikom koje će vas privući svojom zanimljivošću i poučnošću. Vratite se na posao s novim saznanjima o liderstvu, marketingu, menadžmentu i upravljanju projektima, počnite primjenjivati savjete o zdravijem životu i emocionalnoj ispunjenosti ili “otputujte” u fascinantni Warholov svijet.

1. Što vaš generalni direktor želi da znate/ Upotrijebite poslovnu pronicavost kako biste shvatili kako doista funkcionira vaša tvrtka; Ram Charan
Izdavač: Mozaik knjiga, 2010., 162 str., 99 kuna

Ram Charan, čovjek na glasu kao jedan od najcjenjenijih savjetnika generalnih direktora i poslovnih vođa, zaslužan je za populariziranje termina poslovne pronicavosti. Svako je poslovanje u osnovi isto- bilo da ste generalni direktor multinacionalne kompanije ili ulični prodavač, morate poznavati njegove univerzalne zakone. I najzamršeniji poslovi mogu se razriješiti usredotočavanjem na njihove osnovne temelje. U knjizi se detaljno obrađuju osnovni dijelovi zarađivanja novca- generiranje gotovine, povrat od uložene imovine (objašnjen preko marže i brzine obrtaja) i rast, a kada se svemu tome dodaju i potrošači, dobiva se jezgra svakog poslovanja. Charan također objašnjava kako promatrati promjene u poslovnom okruženju, odabrati najveće prioritete u poslovanju te dobro upravljati svojim zaposlenicima.

2. Tajni jezik liderstva/ Kako lideri potiču na djelovanje i kako svatko može potaknuti te održati entuzijazam u ostvarivanju cilja; Stephen Denning
Izdavač: Lider press, 2009., 249 str., 159 kn

Ova je knjiga, koju je Financial Times izabrao među najbolje poslovne knjige 2007., fokusirana na transformacijsko liderstvo, odnosno način na koji vođe koji teže promjeni mogu potaknuti entuzijazam čak i kod skeptičnog i ciničnog slušateljstva. To se ne postiže praksom koja se do sada koristila- pukim argumentiranjem i nabrajanjem činjenica, već novim pristupom u tri koraka: privlačenjem pozornosti, poticanjem želje i osnaživanjem razlozima. Ako se nekoga želi potaknuti na promjenu, mora se igrati i na njegov um, ali i na srce. Denning donosi brojne metode za postizanje ovakvog cilja, no posebno mjesto u knjizi zauzimaju priče. One su privlačne i srcu i umu, učvršćuju razloge i urezuju ih u pamćenje. Objašnjeni su i popratni faktori o kojima ovisi naša uvjerljivost- govor tijela, razvijenost narativne inteligencije, sposobnost razumijevanja vlastite i slušateljeve priče.

3. Nova pravila marketinga i PR-a/ Kako se koristiti medijskim priopćenjima, blogovima, podcastingom, viralnim marketingom i internetskim medijima za izravno obraćanje kupcima; David Meeran Scott
Izdavač: Dva i dva, 2010., 275 str., 149 kn

Za internet se kaže da je uveo revoluciju u mnoge sfere života. Jedno od područja na kojem takve promjene postaju najočitije je marketing. Tradicionalni marketing- masovni, skupi, jednostran, često nametljiv, provođen preko već odavno iskušanih medija polako gubi bitku s čitavom paletom novih mehanizama koje omogućava web. David Meeran Scott, jedan od vodećih svjetskih stručnjaka za online marketing, otkrit će vam kako iskoristiti golemi potencijal takvih mehanizama. Scott objašnjava zašto su oni važni te kako i zašto djeluju. Ova će vam knjiga pomoći da putem modernog marketinga uspostavite odnos s onom skupinom potrošača na koju ciljate, i to na njihovo zadovoljstvo i uz troškove koji predstavljaju samo djelić izdataka tradicionalnog marketinga. Uz brojne studije slučaja i konkretne primjere, ovdje ćete pronaći i akcijski plan koji će vam olakšati primjenu novih pravila oglašavanja.

4. Ideje koje pokreću/ Zašto neke ideje opstanu i ostaju, a druge nestaju; Chip Heath, Dan Heath
Izdavač: Lider press, 2009., 250 str., 159 kuna

Zašto se neke ideje “primaju”, urezuju nam se u pamćenje i potiču nas na djelovanje dok druge prolaze neopaženo i brzo padaju u zaborav? Na to pitanje u Idejama koje pokreću odgovor daju braća Heath, jedan profesor organizacijskog ponašanja, a drugi savjetnik za političke programe i suosnivač kompanije inovativnih medija. Autori detaljno obrađuju šest elemenata ključnih za uspjeh neke ideje: jednostavnost, neočekivanost, konkretnost, vjerodostojnost, emocije i priče. Do ovih su spoznaja došli putem psiholoških istraživanja o pamćenju, emocijama i motivaciji, a knjigu su obogatili brojnim studijama slučaja i primjerima iz poslovnog svijeta, znanosti, sporta, marketinga i obrazovnog sustava. Ovo je iznimno zanimljivo i vrlo korisno djelo- možete imati i najbolje ideje, ali sve je uzalud ukoliko ih ne znate prenijeti drugima.

5. Za svijet bez siromaštva/ Socijalna poduzeća i budućnost kapitalizma; Muhammad Yunus
Izdavač: V.B.Z., 2009., 263 str., 125 kuna

Yunus, profesor ekonomije iz Bangladeša i dobitnik Nobelove nagrade za mir 2006. godine, uspio je privući svjetsku pozornost jednom svojom prethodnom knjigom- Bankarom siromašnih. I dok ovo novo djelo i dalje prati neke već ranije spomenute teme- mikrokredite te povijest i djelovanje Grameen banke, centralno mjesto ovdje ipak zauzima jedan novi koncept- socijalno poduzeće. Iako Yunus podržava kapitalizam i slobodno tržište, smatra da su oni u današnjem obliku “nepotpuni” i manjkavi te da ne mogu riješiti brojne svjetske probleme. Kao kariku koja nedostaje vidi upravo socijalna poduzeća, poduzeća bez gubitaka i dividendi. Ona ostvaruju profit kako bi se mogla održavati, no njihova osnovna svrha nije naganjanje prihoda, već rješavanje velikih društvenih problema (siromaštvo, glad, obrazovanje, zdravstvena skrb…). Yunus ovaj koncept potkrepljuje primjerom Grameen Danonea, poduzeća koje proizvodi vrlo hranjive i jeftine jogurte za siromašne u Bangladešu.

6. Deluxe/ Kako je luksuz izgubio sjaj; Dana Thomas
Izdavač: Algoritam, 2009., 364 str., 169 kuna

Dana Thomas, američka novinarka koja već dugi niz godina prati svijet mode uspjela je napisati vrlo dobro pripremljenu, visoko informativnu, ali, prije svega, iznimno interesantnu i intrigantnu knjigu o povijesti i degradaciji luksuza. Nekada su se luksuzni predmeti proizvodili u malim obiteljskim obrtima, u malom broju i vrhunskom ručnom izradom. Danas “proizvođači luksuza”, poticani željom za smanjenjem troškova i pohlepom, otvaraju postrojenja po siromašnim zemljama s jeftinom radnom snagom, upotrebljavaju nekvalitetne materijale i automatiziraju proizvodnju. Ti proizvodi danas su dostupni srednjem sloju i izgubili su svoju kvalitetu, a jedino što je od njih ostalo je ime (na što najpoznatije marke uglavnom i igraju). Thomas nas vodi po svim ključnim mjestima svijeta vezanim uz luksuz i približava nam njegovu mračnu stranu.

7. Vodič za upravljanje projektima/ Od početka do kraja; Gregory M. Horine
Izdavač: Dva i dva, 2009., 397 str., 159 kn

Stručni voditelj projekata Gregory Horine napisao je vjerojatno jedan od najsveobuhvatnijih i najrazumljivijih priručnika o upravljanju projektima. Saznajte sve o započinjanju projekata, njihovom planiranju, nadziranju i izvedbi- od definiranja projekta, procjene količine posla, stvaranja rasporeda i određivanja budžeta, preko upravljanja rizicima, kvalitetom i izmjenama do upravljanja očekivanjima i razlikama, poboljšavanja timskog rada i samog završetka projekta. Naučite koje su karakteristike potrebne za dobrog vođu projekata, koje su najbolje tehnike upravljanja projektima, kako se suočiti s problemima u projektima i kako ih riješiti te kako na najbolji mogući način iskoristiti dostupnu tehnologiju. Oslanjajući se na najbolju praksu, Horine pokazuje točno kako treba provoditi projekte, a kako ne. Knjiga je ponajprije namijenjena početnicima, no i iskusniji će definitivno imati što za naučiti.

8. Marketing malih i srednjih poduzeća; Nataša Renko
Izdavač: Naklada Ljevak, 2010., 344 str., 299 kuna

Nakon što je prošle godine objavila drugo izdanje Strategije marketinga, Naklada Ljevak nedavno je izašla s novim naslovom iste autorice, redovnog profesora na Katedri za marketing Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, na sličnu tematiku. Čak 99.4% svih poduzetnika u Hrvatskoj, odnosno njih oko 83000, male su i srednje velike tvrtke, koje čine tzv. malo gospodarstvo. Ova knjiga namijenjena je prvenstveno njima. Saznajte kako odrediti cijene, doći do potrošača i informirati ih te kako istražiti tržište. Ili naučite više o samom pokretanju poslovanja malog i srednjeg poduzeća, bilo kroz pokretanje vlastitog poslovanja, kupnju postojećeg ili preuzimanje franšize. Zanimljiv stil pisanja, navođenje slučajeva iz hrvatske poslovne prakse te prikaz modernih poslovnih metoda koja će omogućiti poduzećima da budu konkurentna i učinkovita na tržištu glavni su aduti ove knjige.

9. Savjest liberala, Paul Krugman,
Izdavač: Algoritam, 2010., 272 str., 139 kuna

Paul Krugman, dobitnik Nobelove nagrade za ekonomiju 2008. godine, izrazito aktivni autor, kolumnist i bloger, profesor na Princetonu te jedan od najutjecajnijih američkih političkih komentatora, napisao je Savjest liberala prije tri godine, no ova knjiga dobiva još veću težinu danas, kada demokrati kontroliraju Kongres i Bijelu kuću. Riječ je o političko- socijalno- ekonomskoj analizi Sjedinjenih Država u proteklih stotinjak godina, uz posebni naglasak na društvene nejednakosti i vladavinu elita za vrijeme konzervativaca te nastojanju demokrata da uklone te društvene, političke i ekonomske nejednakosti. Nakon prosperiteta poslije New Deala te ponovnog povećanja razlika među slojevima 70- tih, upravo je danas vrijeme za stvaranje nekog novog New Deala, smanjenje jaza između bogatih i siromašnih te uvođenje socijalnih i zdravstvenih reformi. U knjigu je uvršten i aktualniji predgovor autora.

10. Što nam tijelo govori/ Vodič bivšeg agenta FBI-a za “brzo čitanje” ljudi; Joe Navarro, Marvin Karlins
Izdavač: Mozaik knjiga, 2010., 210 str., 119 kuna

Joe Navarro, bivši specijalni agent FBI-a za protuobavještajnu djelatnost i nadzornik specijaliziran za neverbalnu komunikaciju sa 25- godišnjim iskustvom te Marvin Karlins, doktor psihologije, već su i ranije surađivali na knjizi o “čitanju” igrača pokera. Ovaj put njihova je suradnja iznjedrila vrlo zanimljivu knjigu o općenitoj neverbalnoj komunikaciji. Ljudi često govore jedno, a izrazom lica, gestama, dodirima, držanjem tijela, glasnoćom ili tonom glasa nesvjesno poručuju nešto sasvim suprotno (zapravo istinu i prave namjere). Pritom treba paziti jer je granica između određenog ponašanja uzrokovanog stresom i namjernog laganja poprilično tanka. Saznajte koji će vas neverbalni znakovi upozoriti da nekome ne treba vjerovati i da vas želi prevariti, a koji impliciraju iskrenost i suosjećanje. Naučite koju ulogu u neverbalnoj komunikaciji igra mozak. Ukoliko želite zaista shvatiti razmišljanja i osjećaje ljudi s kojima ste u kontaktu, ova knjiga će vam pružiti sjajne osnove za to.

11. POPizam; Andy Warhol, Pat Hackett
Izdavač: Naklada Ljevak, 2009., 397 str., 149 kuna

Knjiga na čije se hrvatsko izdanje čekalo punih 30 godina uvući će vas u New York šezdesetih godina prošlog stoljeća prateći pojavu i razvoj jedne nove vrste umjetnosti, i, općenito, stila života- popa, i to iz Warholove insajderske perspektive. Jednako je fokusirana na prikaz Warholovog umjetničkog stvaralaštva, načina na koji je crpio inspiraciju, organiziranja izložbi i projekcija, kao i općenitih društvenih zbivanja i promjena koje su izazvale šezdesete. Warhol anegdotalno- tračerski- ispovjednim tonom opisuje svoje susrete s ljudima s vrha i dna društvene ljestvice, prikazujući ponajprije događaje iz njegovog kultnog Factorya. POPizam obiluje opisima modnih trendova, mjesta za izlaske, društvenih okupljanja i objašnjava što je to značilo biti slavan šezdesetih. Shvatit ćete kako je Warhol oblikovao pop art, a kako ovaj njega. POPizam će vam približiti onakvog Warhola kakav je uistinu bio.

12. Emocionalna sloboda/ Oslobodite se negativnih emocija i preobrazite svoj život; Judith Orloff
Izdavač: Dvostruka duga, 2010., 392 str., 160 kuna

Dr. Judith Orloff, psihijatrica koja podučava na sveučilištu UCLA te održava predavanja po čitavom svijetu, nakon nekoliko uspješnih knjiga, objavila je novu, iznimno hvaljenu Emocionalnu slobodu. Knjiga pruža praktične savjete, uz brojne primjere iz autoričina privatnog života i prakse, kako nadvladati negativne emocije i preobraziti ih našu snagu. Koristeći spoznaje neuroznanosti, intuitivne medicine i psihologije te tumačeći snove i energiju, dr. Orloff pokazuje na koji su način povezani um, tijelo, duša i naša okolina. Saznajte tajne za osnaživanje vašeg emocionalnog života, način na koji se zaštititi od ljudi koji vas emocionalno iscrpljuju te kako svladati strah, frustraciju, usamljenost, tjeskobu, depresiju, ljubomoru i srdžbu. Istinska emocionalna sloboda lakše je ostvariva nego što mislite.

13. Revolucija zelenih kašastih sokova/ Radikalan pomak prema prirodnom zdravlju; Victoria Boutenko
Izdavač: TELEdisk, 2010., 176 str., 110 kn

Prehrambene navike teško je mijenjati. Nekako je postalo uvriježeno da brz tempo života ide ruku pod ruku s brzom i prerađenom hranom. Takav način prehrane često rezultira prekomjernom težinom, bolestima i insuficijencijom hranjivih tvari u organizmu. A još i toliki ljudi zaziru od voća, povrća i zelenjave. Victoria Boutenko ima rješenje. Revolucija zelenih kašastih sokova nastala je na temelju iznimno dobro provedenih istraživanja ruske pionirke sirove hrane koju su na proučavanje zdrave hrane nagnale česte bolesti članova njezine obitelji. Ova knjiga obiluje receptima čiji sastojci imaju sve što je potrebno za vaše zdravlje- vlakna, aminokiseline, minerale, antioksidanse. A pritom se izrazito brzo i jednostavno pripremaju u mikserima i dostatni su za kompletne obroke. Kombinacija pomno odabranih sastojaka daje izvrstan okus i nagnat će vas da zavolite zdraviju hranu.

Komentirajte prvi

New Report

Close