Dancima auto najskuplji, Britancima najjeftiniji

Autor: Saša Vejnović , 03. rujan 2009. u 22:00

Tkogod se upušta u avanturu kupovine novog automobila vjerovatno puše i uzdiše nad cijenom. Pritom sigurno pomisli da bi mu bilo lakše da živi u nekoj drugoj zemlji jer su tamo cijene automobila niže

Iluzije bi mu mogla razbiti činjenica da Nijemac za novi automobil u pravilu mora izdvojiti koliko i prosječan Hrvat, osim kada su u pitanju skupocjeniji modeli. Prava terapija, međutim, bila bi razmjena iskustva s Dancem, kojeg će isto vozilo nerijetko stajati i dvostruko više nego vas. Razlog su, naravno, porezi koje ubire pojedina država, jer osnovna cijena proizvođača po pojedinim zemljama ne varira osobito. To dokazuje izvješće Europske komisije o cijenama automobila u zemljama Europske unije, objavljeno u lipnju ove godine. Prema njemu, uvjerljivo je najskuplje posjedovati automobil u Danskoj, gdje su davanja državi najveća. U toj zemlji PDV iznosi 25 posto, no to još nije razlog za visoku cijenu automobila.




Dancima do 180% poreza
Dancima se, naime, pri kupnji automobila zaračuna i 180 posto poreza, ukoliko vrijednost automobila premašuje 76.400 danskih kruna, što je oko sto tisuća eura. Za automobile čija je osnovna cijena niža, plaća se ‘samo’ 105 posto poreza, što je vjerojatno najveći razlog da je na danskim ulicama teško uočiti imalo luksuzniji automobil. Radi plastičnosti, navest ćemo primjer skupocjenog Mercedesa S350 koji, bez poreza, na svom terenu, u Njemačkoj, stoji 63.450 eura, dok je u Danskoj taj isti automobil neoporezovan jeftiniji oko 170 eura. Kad država uzme sebi što je ide, stvari se bitno mijenjaju. Nijemac taj automobil u konačnici plaća 75.506 eura, s Danac čak 211 tisuća eura. U Hrvatskoj je cijena tog luksuznog automobila 64 tisuće eura bez poreza i trošarina, da bi u konačnici kupca stajao 101.300 eura. Mercedes S350najmanje će platiti Britanac, tek nešto više od 50 tisuća eura, a nešto manje od 70 tisuća Poljak i Šveđanin. Približnu cijenu onoj u Hrvatskoj treba izbrojati na Cipru, u Grčkoj, Finskoj, Nizozemskoj i Portugalu, dok su barem dvadeset tisuća eura jeftinije Bugarska, Češka, Litva, Luksemburg, Italija i Francuska. Slična je situacija i kada je u pitanju Audijev omiljeni poslovnjak – A6. U Danskoj A6 3.0 TDI stoji 102 tisuće eura, a u Hrvatskoj 59 tisuća. To još uvijek ne znači da je ovaj Audijev ljepotan najpovoljnije nabaviti kod nas. Za dobar posao trebalo bi potegnuti do Velike Britanije gdje ovaj automobil stoji oko 30 tisuća eura, pa procijenite koliko vas smeta što mu je upravljač na ‘krivoj’ strani. Ukoliko želite upravljač na lijevoj strani, Švedska je dobar izbor jer tamo ovaj A6 stoji 35 tisuća eura, kao i Luksemburg gdje stoji oko 42 tisuće eura. U Njemačkoj za taj automobil treba izdvojiti 46, u Sloveniji 49, a u Francuskoj 44 tisuće eura.




Po Astru u Slovačku
U Hrvatskoj je već godinama najprodavaniji Opel Astra koji za Hrvate ima pravi omjer uloženog i dobivenog. Astra 1.4 Enyoj u Hrvatskoj tako stoji gotovo 18 tisuća eura, tek stotinjak eura manje nego u Njemačkoj i gotovo jednako kao u Sloveniji. U Švedskoj je ovaj automobil oko 14 tisuća eura. U Danskoj je, naravno, i ovak automobil znatno skuplji, i tamo stoji oko 33 tisuće eura. U samom vrhu prodaje su i Renault Clio te VW Golf. Clio 1.5 DCI Expression u Hrvatskoj stoji oko 15 tisuća eura, a Golf trendline gotovo 21 tisuću. Clio je u Francuskoj i Njemačkoj skuplji za oko tisuću i pol eura, u Sloveniji tek nekoliko stotina, a prilično je jeftin u Slovačkoj gdje stoji manje od 13 tisuća eura. Najjeftiniji je opet u Velikoj Britaniji gdje stoji 12 tisuća, a najskuplji u Danskoj gdje za njega treba izdvojiti 22 tisuće eura. Golf u Njemačkoj stoji 16.500 eura, u Francuskoj je tisuću eura jeftiniji, kao i u Sloveniji. U Britaniji stoji tek 12 tisuća, u Poljskoj 13, a u Danskoj čak 27 tisuća eura.S ovim spoznajama i dalje imamo pravo negodovati zbog poreza koji znatno uvećava cijenu automobila. Osim što uzima, država gotovo nikome ne daje, za razliku od većine europskih zemalja, barem kad je riječ o ekološki prihvatljivim vozilima. Njemačka, primjerice, stimulira zamjenu starih automobila novima s 2.500 eura bez obzira za koji se novi automobil Nijemac odlučio. To što je Hrvatska cjenovno tek nešto iznad europskog prosjeka realno nije tako bitno kada se u obzir uzme i standard građana. Ipak, utjeha im može biti pregled danskih cijena automobila, nakon koje će vjerojatno biti sretni što, eto, ne žive u toj Danskoj.




Komentirajte prvi

New Report

Close