Cola-Cola je 1985. donijela jednu od svojih najgorih poslovnih odluka

Autor: Poslovni.hr , 23. travanj 2014. u 14:34
Foto: Thinkstock

Na današnji dan prije 29 godina, točnije 23. travnja 1985. godine Coca-Cola je, u želji da se prilagodi dolasku ‘novog doba’, promijenila svoju stoljetnu recepturu i izdala proizvod New Coke.

Prije 29 godina, točnije 23. travnja 1985. godine Coca-Cola Company je, u želji da se prilagodi dolasku 'novog doba', promijenila svoju stoljetnu recepturu i na tržište izdala proizvod New Coke. Taj potez pokazao se jednim od najgorih, ako ne i najgorim, u povijesti kompanije, jer su reakcije potrošača bile gotovo u cijelosti negativne.  

Naime, kompanija Coca-Cola je 1985. godine pokušala promijeniti stoljetnu formulu s receptom koji je u sebi imao još veću količinu šećera. Također, New Coke je došao i s novim dizajnom, logotipom te velikom popratnom kampanjom, piše Businesinsider.

Iako navedeni potez možda zvuči s jedne strane naivan, kompanija je prije lansiranja novog okusa radila testove, kako bi saznala isplati li se ovakav riskantan podvig. Potrošači su tijekom slijepog testiranje mogli odabrati između Pepsija, okusa dotadašnje Coca-Cole ili New Cokea, koje piće najviše preferiraju. Potrošači su tijekom testiranja najčešće preferirali "novi okus Cole", međutim, očito je sentimentalna povezanost sa starim brendom u SAD-u imalo svoju ulogu, piše Time.

Nadalje, lansiranje New Cokea 1985. godine je izazvao gnjev kod potrošača koji u kompaniji nisu mogli ignorirati. Bijesni telefonski pozivi potrošača i prijeteća pisma, njih oko 40.000, neprestano su stizali na adresu sjedište kompanije u Atlanti. Tako je kompanija odlučila nakon tek 79 dana od lansiranja New Cokea na police vratiti originalnu Coca-Colu.  

Zatim je prodaja originalne Coca-Cole naglo porasla zbog vraćanja na omiljenu 'staru' recepturu. Kompanija Coca-Cola je tako postala dominantni lider na američkom tržištu u prodaji gaziranih pića. New Coke se zadržao još neko vrijeme u trgovinama te je preimenovan u "Coke II" prije nego što je potpuno nestao s tržišta.
 

Komentari (2)
Pogledajte sve

Jos je najgore kad nakon svih tema na temu Vlade RH dođeš na ovo, pa se svaka pogreška Coca Cole cini kao koordinirani super potez.

Najgora poslovna odluka Coca Cole je bila kad joj se pružila kupnja Pepsi
Cole tamo negdje 30/40 godina prošlog stoljeća i to za nekakvu siću u ono
vrijeme . Ta se poslovna odluka smatra jedna od najvećih 10 promašaja u US
ekonomiji svih vremena . Barem sam ja tako učio u školi !

New Report

Close