Bošnjak: Cijene automobila u Hrvatskoj više ne mogu padati, sad je na potezu država

Autor: Saša Vejnović , 27. svibanj 2010. u 22:00

Ivica Bošnjak, direktor odjela flotnih i gospodarskih vozila u Grand Autu kaže da će prodaju povećati činjenica kako Fordova gospodarska vozila imaju najniže troškove eksploatacije po kilometru

Ivica Bošnjak novi je direktor odjela flotnih i gospodarskih vozila u Grand Autu, generalnom uvoznika Forda za Hrvatsku, koji palicu preuzima u teškom trenutku, kada tržište automobila i gospodarskih vozila nezaustavljivo pada

Kad će se, po vašem mišljenju, promijeniti trendovi na hrvatskom tržištu lakih komercijalnih vozila?
Tržište lakih gospodarskih vozila uvijek je direktnije reagiralo na opća gospodarska kretanja od tržišta osobnih vozila i oporavak će također biti neposredniji i brži od osobnog programa. Dijelom i iz razloga što su građani u ovoj krizi naučili biti oprezniji i racionalniji u izboru proizvoda koje kupuju. Prve prave pozitivne trendove očekujemo ipak krajem 2010. godine i veliki sam optimist u tome.

Neke su države subvencionirale kupovinu novih vozila, ali ne i Hrvatska. Je li država mogla učiniti više?
Država je pokazala da može biti fleksibilna i efikasna u nekim odlukama u proteklih godinu dana i šteta je da se negetivni učinci pada prodaje novih vozila nisu ozbiljnije shvatili još u jesen 2009. godine kada se intervencijom u sustav trošarina mogao amortizirati najveći pad prodaje od 1991. godine. Rezultat ne bi bio spektakularno bolji, ali ipak se moglo potaknuti prodaju barem 5000 vozila. Bez poticanja potrošnje neće biti pravog izlaza iz sadašnje situacije a Njemačka i Francuska su najbolji primjeri kako prebroditi vrh krize, rastom prodaje automobila preko 20 posto u prošloj godini. Ovako je sve prepušteno uvoznicima i trgovcima automobila, računajući valjda da prostora za dodatne velike korekcije cijena ima u izobilju, a stvarnost je bitno drugačija. Hrvatsko tržište automobila je u posljednjih 10 godina već zrelo tržište i kupci uživaju sve pogodnosti zdrave konkurentske utakmice.

Pretpostavljam da ste na ovo mjesto postavljeni kako biste proboljšali prodaju Fordovih gospodarskih vozila, koja je prilično pala u proteklih godinu dana. Kako to planirate učiniti?
Fordov program lakih gospodarskih vozila optimalan je izbor za racionalne kupce i naše je glavno usmjerenje da dokažemo da je Transit apsolutni ”Smart choice” kako inače, tako posebno u ovim kriznim vremenima. Moramo značajno poboljšati image Transita jer krije ogromne rezerve za rast prodaje i istovremeno profesionalizirati prodaju gospodarskih vozila. Transit je vidljivo i opipljivo kvalitetno i robusno vozilo napravljeno da traje duže od drugih. Transit odražava izbor profesionalaca koji nisu opterećeni plaćanjem puno skupljeg i razvikanog već traže optimalano ulaganje u vozni park, preferiraju izračun po kilometru, ponderiraju korisnu nosivost i volumen i razinu opremljenosti. Transit je, vjerujem na iznenađenje mnogih, na samom vrhu isplativosti što je potvrdila i Dekra u opsežnoj analizi prošle godine. Veliki potencijal nalazim u najnižim troškovima eksploatacije po kilometru, kompetentnim radnim karakteristikama, jedino Transit nudi mogućnost izbora prednjeg, stražnjeg ili 4×4 pogona.

Prema podacima agencije Promocija Plus za Hrvatsku, Ford zauzima jedanaesto mjesto na ljestvici proizvođača najprodavanijih lakih komercijalnih vozila u prva četiri mjeseca. Planirate li se do kraja godine podići na toj ljestvici ili se bolje u sadašnjim okolnostima ne može?
Ford može puno bolje i realno spada u TOP 5 marki na hrvatskom tržištu, među kojima zapravo i jest, jer smo prodali značajno više vozila iako to nije vidljivo zbog kriterija praćenja novoregistriranih vozila. Naš cilj je postepeno, ali sigurno rasti, a najbolji primjer za to su neki od velikih kupaca koji su se odlučili za Ford Transit i tako zamijenili imidž i puno skuplju konkurentsku marku racionalnom odlukom. Povratne informacije od njih su izvrsne i nastojat ćemo što širi krug velikih sustava upoznati sa čistim cost-benefitom koji apsolutno govori u našu korist. Kriza je ubrzala proces optimizacije troškova voznog parka u sve većem broju tvrtki i to nas raduje. Ostaje još vrlo veliki prostor za optimizaciju troškova voznih parkova u sutavu javne nabave a koji krije ogromne potencijale i korištenje takvih ušteda u korisne proračunske stavke. Nabava dostavnog vozila mora prvenstveno odražavati izvrsnost poslovne odluke koja ne podrazumijeva prepustiti se uvjeravanju onih koji to rade s puno stila.

Bi li prodaja bila bolja da se s velikim popustima krenulo ranije?
Prostora za velike korekcije cijena jednostavno nema već duže vrijeme i nadam se da su i mjerodavna ministarstva i svi koji su uključeni u formiranje proračuna to konačno i prihvatili kao činjenicu. Bilo bi vrlo poticajno za ubrzani izlazak iz krize, a posebice one u kojoj se nalazi auto branša, da jesen dočekamo s novim, nižim nametima kao najavu u konačni oporavak u 2011. godini.

Komentirajte prvi

New Report

Close