Abramovič zbog Azzama ostaje bez titule

Autor: Majda Žujo , 11. siječanj 2013. u 19:14
Porinuće Venusa u Nizozemskoj je bila senzacija

U brodogradilištu Lurssen u Bremenu dovršava se Azzam, superjahta dugačka oko 183 metra, a pretpostavlja se da ju je naručio saudijski princ.

Roman Abramovič ove godine mora donijeti vrlo važnu odluku: hoće li, ili neće naručiti novu luksuznu megajahtu s obzirom da bi mogao izgubiti titulu vlasnika najveće jahte na svijetu. Kako piše britanski Sunday Times, njegovu 174 metra dugu jahtu Eclipse uskoro će, naime, zasjeniti Azzam – vodena zvijer koja se trenutno gradi u brodogradilištu Lurssen u Bremenu, na sjeveru Njemačke. Malo toga je poznato o Azzamu, osim što je prošloga ljeta ovaj morski div prerastao svoj suhi vez i u dva dijela doplutao do obližnjeg morskog pristaništa kako bi ga dovršili. Azzamova se duljina procijenjuje na 183 metra, ima šest katova, a pogonit će ga neka vrsta mlaznog pogona.

Tajanstveni vlasnik
U javnosti se priča kako Azzam, što na arapskom znači odlučnost, gradi član saudijske kraljevske obitelji Al-Waleed bin Talal. Još od vremena faraona bogati i moćni muškarci koristili su brodove kao plutajuću projekciju vlastite veličanstvenosti, a očito se otada nije mnogo promijenilo. Lani je tako jedna od većih senzacija bilo porinuće 79 metara duge megajahte Venera Stevea Jobsa, u Aalsmeeru u Nizozemskoj. Doduše, unatoč bogatstvu i uspjehu Jobs nije poživio dovoljno dugo da bi mogao uživati u brodu koji je naručio – laganom brodu od aluminija s kormilom kojim upravlja – a što drugo nego sedam 27 inčnih iMacova.  Veneru je dizajnirao Philippe Starck, francuski produkt dizajner, koji je također zaslužan za dizajn 200 milijuna funti vrijedne jahte "A" oligarha  Andreja Meljničenka. Ova 121 metar duga jahta minimalističkog je, ali pomalo nastranog izgleda koji podsjeća na zlokobnu bijelu nuklearnu podmornicu, a njezin oštri trup vjerojatno može prokrčiti put i kroz sam led. Dizajner Starck i Meljničenko, čije se bogatstvo temelji na bankarskom biznisu te poslovima s čelikom i gnojivima, sada u Njemačkoj grade i najveću svjetsku jedrilicu, dugu 124 metra, a njezino se lansiranje očekuje 2015. ili 2016. godine. Naravno, nije veličina samo ono što je bitno na motornim jahtama: bitan je i luksuz i izrada. U stvari, za brodove poput Eclipsa ili Azzama teško je pronaći otočni raj s lukom u koju se oni mogu privezati. Na Mediteranu su oni zapravo prilično ograničeni na Azurnu obalu između Cannesa i Monaka. Zato je za pravi doživljaj vjetra u kosi možda ipak potrebna veličinu ili dvije manja, "obična" superjahta kojoj suvremeni materijali i graditeljska konstrukcija mogu donijeti ono što je još uvijek vrlo bitno za jedan gliser, a to je osjećaj brzine. A da bi bile luksuzne dovoljni su još, recimo, plesna dvorana ili heliodrom. Upravo u takvim su jahtama nenadmašni britanski brodograditelji, koji zahvaljujući svom dosegu čak i unatoč krizi u gospodarstvu jačaju svoj biznis.

Brazil rastuće tržište
Princess Yachts sa sjedištem u Plymouthu na čelu kojeg je David King, nedavno je lansirao svoj najveći brod – 41 metar dugu Imperial Princess, a počeo je raditi na trupovima još nekoliko jahti u ovoj veličini koje će koštati između 13 i 15 milijuna funti, ovisno o specifikacijama. Najmanja superjahta od 32 metara, vjerojatno će koštati oko šest do sedam milijuna funti. Direktor marketinga Princessa, Simon Klara kaže kako se potencijalni kupci iz cijelog svijeta očekuju na London Boat Showu, gdje će prikazati deset modela jahti, uključujući i nove modele.No, napredak u dizajnu i tehnologiji te potražnja kupaca za novitetima skratili su životni vijek modela jahti sa 10 ili 15 godina koliko su trajali prije, na svega na pet. Tako je danas unutrašnji prostor jahti sve veći. Primjerice, ima puno više prostora za prošetati između kreveta. Osim toga, baš kao i luksuzni stanovi i jahte sada imaju otvorene kuhinje u dnevnim boravcima  čime se oslobađa prostor u donjem dijelu broda. Zanimljivo je kako su zahtjevi za specifikacijama broda različiti u različitim dijelovima svijeta, zavisno kulturi i poimanju udobnosti. U Južnoj Americi, gdje je Brazil posebno rastuće tržište, brodovi imaju zatvoreni salon s balkonskim vratima i klima uređajem. Za kinesko tržište sunčališta su potpuno nevažna, ali puno pažnje pridaju unutarnjem prostoru, te posebno dijelu za zabavu – uz karaoke.Još je jedan veliki brodograditelj iz Britanije vrlo popularan među obožavateljima jahti diljem svijeta – Sunseeker sa sjedištem u Pooleu. Njegov direktor Stewart McIntyre otkriva da pomno prati razvoj novih marina i mjesta gdje bi potražnja mogla rasti pa se tako nada i narudžbama iz Hrvatske, Malte, Crne Gore i Turske u istočnom Sredozemlju te iz Kine.

Jahta kao ured
Sunseeker je upravo završio neobičnu 27 metara dugu jahtu za klijenta u Kini. "Konfiguracija ove jahte sasvim je drugačija," kaže McIntyre. "Glavni salon je opremljen kao soba za sastanke, tehnološki opremljen za prezentacije, ali ne i namješten sofama. Brod je zapravo poslovni alat", dodaje. A ako je Daleki istok "vruće" novo tržište za superjahte, Adastra dizajnera Johna Shuttlewortha možda je bila jedna od najznačajnijih predstavljenih jahti u 2012. Izgrađena kao prva kineska superjahta, Adastra je sagrađena u Zhuhaiju, a gradio ju je australski brodograditelj McConaghy za klijenta iz Hong Konga. No unatoč što je rađena u Kini, njezina gradnja nipošto nije bila jeftinija, tvrdi Shuttleworth.

Na radaru

Britanci očekuju kupce iz Hrvatske

Britanski brodograditelji izuzetno su popularni kada je riječ o izradi jahti koje su potpuno podređene kupcu. Stewart McIntyre, direktor brodogradilišta Sunseeker kaže kako stalno prati razvoj novih marina i mjesta gdje bi potražnja mogla rasti, a među takvim tržištima po njemu je i Hrvatska.Brodograditelji kažu i kako je potreba za novitetima toliko živahna da se životni vijek modela jahti smanjio sa 15 na samo pet godina. Uočavaju i razlike u kulturama i potrebama pa tako naručitelji iz Južne Amerike vole zatvorene salone s balkonskim vratima akineskim kupcima terase za sunčanje uopće nisu potrebne.

Komentirajte prvi

New Report

Close