10 stvari koje vam portali za putovanja nikada neće priznati

Autor: Poslovni.hr , 10. listopad 2012. u 13:11
Ilustracija (PXL)

Turističke gencije koje pružaju mogućnost online rezervacija omogućuju vam da budete vlastiti turistički agent, no ta privilegija, dakako, nije besplatna.

Turističke gencije koje pružaju mogućnost online rezervacija omogućuju vam da budete vlastiti turistički agent, no ta privilegija, dakako, nije besplatna. Portal Marketwatch navodi koje su to stvari koje nikada nećete saznati na nekima od brojnih internetskih stranica namijenjenima organizaciji putovanja.

1. 'Nemojte pretpostavljati da su naše cijene najniže'

U posljednjih 10 godina tzv. online turističke agencije, kao što su primjerice Expedia, Orbitz i Travelocity, doživjele su pravi bum. Danas su daleko najpopularnije među putnicima svih profila. Istraživanje koje je u siječnju ove godine provela tvrtka PhoCusWright pokazalo je da gotovo trećina putnika rezervira sobu preko trećih strana (web stranica), dok ih nešto manje od 25 posto odlučuje za sljedeću najčešću opciju – rezervacija sobe putem vlastitih web stranica određenog hotela. Kada su pak u pitanju rezervacije letova, online turističke agencije zauzimaju još veći udio – čak 37 posto. 

Razlozi zbog kojih su spomenute web stranice toliko popularne među potrošačima su brojni. Jedan od glavnih razloga je taj što je korisnicima omogućeno da uspoređuju cijene između većeg broja hotela, avionskih kompanija i putničkih aranžmana uključenih u ponudu dotične online agencije. Osim toga, omogućuju korisniku da iz topline vlastitog doma uz samo nekoliko klikova isplanira svoje vlastito 'putovanje iz snova'. Stoga je uvriježeno mišljenje da se na taj način smanjuju troškovi, odnosno korisnicima je omogućeno da odaberu najpovoljniju ponudu koja odgovara njihovim mogućnostima. No je li doista baš sve tako bajno kao što se čini? Stručnjaci upozoravaju da online turističke agencije ne ispunjavaju baš uvijek sva svoja obećanja, odnosno ponekad je potrebno 'čitati između redaka'.

Primjerice, online turističke agencije u svoju ponudu ne uključuju baš sve zrakoplovne kompanije, već samo one s kojima imaju sklopljen dogovor o poslovnoj suradnji. George Hobica, osnivač portala za rezervaciju letova Airfarewatchdog.com, ističe kako će ponekad čak i odabir najpovoljnijeg avioprijevoznika putem treće strane biti skuplje nego da ste rezervirali let direktno na nekoj od web stranica avionskih kompanija, a isto to vrijedi i za hotelski smještaj. Naime, u  takvim se slučajevima nude dodatne pogodnosti koje online turističke agencije često ne uključuju u svoju ponudu. 

2. 'Omogućit ćemo vam sobu s prekrasnim pogledom – na parkiralište'

Šanse da završite u nekoj od manje poželjnih soba (s pogledom na parking, gradilište ili nešto slično) veće su ukoliko odlučite sobu rezervirati preko online turističkih agencija, navodi Bjorn Hanson, dekan sveučilišta  za menadžment u ugostiteljstvu, turizmu i sportu u New Yorku. Naime, gosti koji rezerviraju smještaj preko trećih strana uglavnom spadaju u manje lojalan segment gostiju pa im se stoga vrlo često dodjeljuju i manje privlačne sobe, rekao je  Bill Carroll, profesor na fakultetu  Cornell University School of Hotel Administration. S druge strane, gosti koji svoj smještaj rezerviraju direktno putem web stranice samog hotela najčešće su lojalni gosti koji već imaju ostvarenu vezu sa hotelskim osobljem pa su im stoga omogućene i dodatne pogodnosti.

3. 'Posebne pogodnosti su namijenjene samo povlaštenim kupcima'

Kada se Andrew Schrage prijavio u hotel u kojem je rezervirao smještaj, na recepciji su ga obavijestili da mora platiti dodatnih 18 dolara po noćenju ukoliko želi pristup bežičnom internetu. Schrage se pobunio jer je prilikom rezervacije preko online turističke agencije bilo navedeno da soba ima internet, no bezuspješno. Ipak, nakon što je poslao mail direktoru hotela, rečeno mu je da je došlo do nesporazuma te su mu zauzvrat ponuđeni, uz internetsku uslugu, i dva besplatna doručka. No stručnjaci za putovanja ističu kako se kod ovakvih slučajeva vrlo često ne radi samo o nesporazumu već o tome da su posebne pogodnosti, poput besplatnog interneta, namijenjene samo povlaštenim klijentima.

4. 'Zarađujemo ogromne svote novca – na vaš trošak'

Prema istraživanju, predviđa se da će vrijednost rezervacija putem online turističkih agencija u 2012. godini iznositi čak 43 milijarde dolara što je, u odnosu na prošlu godinu, porast od 4 posto. Stoga agencije, koje zarađuju na temelju realiziranih rezervacija, imaju razloga za veselje jer im profiti rastu. Ti modeli variraju, ali vrlo često oni zapravo štete klijentima. Aviokompanije primjerice, tvrtkama koje omogućuju rezervaciju plaćaju od 12 do 20 dolara po karti, a one dio tog iznosa daju agencijama preko kojih putnici rezerviraju let, rekao je Jean Medina, glasnogovornik kompanije Airlines for America. No avioprijevoznici ne plaćaju naknadu iz vlastite blagajne već pristojbe prebacuju na krajnjeg korisnika, i to u vidu viših cijena avionskih karata.

5. 'Agencije preotimaju dio poreza lokalnim vlastima'

Kada klijent rezervira smještaj u hotelu, porez koji plaća izračunat je na temelju iznosa koji je pristao platiti za smještaj.  Dakle, ukoliko klijent plaća 100 dolara po noćenju, a porezna stopa iznosi 15 posto, onda je iznos poreza 15 dolara. No kad se koriste rezervacije preko online turističkih agencija, stvari su malo drugačije. Ako je cijena noćenja 100 dolara, onda 75 dolara ide hotelu, a 15 posto tog iznosa, odnosno 11,25 dolara odnosi se na porez koji je hotel dužan platiti vladi.  Ostatak od 13,75 dolara predstavlja naknadu koju si agencije naplaćuju za pružanje svojih usluga. Gubitak poreza iznosi 2, 50 dolara , po pojedinačnoj rezervaciji.

6. 'Cijene iz oglasa imaju malo veze sa stvarnošću'

Još su u srpnju neke od najvećih onlina turističkih agencija Orbitz, Travelocity i TripAdvisor bile kažnjene jer su klijentima obećavale niže cijene od onih koje su u konačnici morali platiti. Naime, cijene koje agencije obećavaju klijentima samo da bi ih prvukli,  vrlo često ne uključuju dodatne naknade koje se kasnije obračunavaju pa kupac u konačnici plaća mnogo više nego mu je u početku obećano.

7. 'Sve naše cijene zapravo su iste'

Ponekad traganje za najpovoljnijom cijenom nije vrijedno uloženog vremena ni truda. Barem tako navode neke od optužbi podnesenih u kolovozu ove godine. Online turističke agencije, koje u rezervaciji sudjeluju u ulozi posrednika, poput Expedije, Travelocityja, Pricelinea i Orbitza, navodno imaju sklopljen tajni dogovor sa nekima  od najvećih svjetskih hotelskih lanaca  o naplaćivanju jednake cijene svim kupcima. Stoga je sasvim jasno da nema kupcima nema smisla tragati za najpovoljnijim cijenama jer su one uglavnom jednake.

8. 'Garancija za najpovoljnije cijene nije garancija za povrat novca'

Da bi ublažili zabrinutost kupaca u potrazi za najpovoljnijim cijenama hotelskog smještaja, neke od online turističkih agencija omogućuju međusobnu usporedbu cijena. No stvari ni u ovom slučaju nisu onakve kakve se čine na prvi pogled. Tako primjerice portal Hotels.com klijentima nudi povrat novca ukoliko putem druge web stranice pronađu nižu cijenu. Povrat novca jednak je iznosu razlike u cijeni. No u veljači je Kaylen Silverberg podigla tužbu jer je rezervirala noćenje po cijeni od 355 dolara,  a potom je na dvije različite stranice pronašla povoljnije cijene jednu od 223 dolara po noćenju i drugu od 213 dolara po noćenju. No kad je zatražila od portala Hotels.com povrat novca, umjesto 142 dolara, vraćen joj je samo 71 dolar.  Gary Eisenstat, Silverbergin odvjetnik, ističe kako agencija nije ispunila svoje obećanje, a oštećenoj čak nisu ni objasnili  zašto nije dobila potpuni povrat novca. Optužba je još uvijek u tijeku.

9. 'Nisu sva iznenađenja ugodna'

U zamjenu za ostvarivanje velikih ušteda neke od online agencija, uključujući Priceline i Hotwire, nude još jednu metodu rezervacije. Radi se o tome da klijentu nije poznat naziv hotela sve dok ne realizira rezervaciju. Iako ova metoda omogućava uštede i do 60 posto, uključuje velike zamke. Primjerice klijenti neće znati za koji su hotel rezervirali kao ni lokaciju na kojoj se on nalazi sve dok ne potvrde rezervaciju, a povrata u većini slučajeva nema. Naime, stranice omogućavaju korisniku da pretražuje hotele prema kategorizaciji, odnosno broju zvjezdica ili prema susjedstvu u kojem se nalazi. Stoga bi se kupci, prije nego odluče rezervirati takav smještaj s vrlo oskudnim informacijama, morali uvjeriti je li ušteda doista tolika da opravda ostale nedostatke.

10. 'Kompliciranje je naša specijalnost kada je u pitanju otkazivanje putovanja'

Rena Resnick je bila studentica kada je prije tri godine rezervirala avionsku kartu preko agencije Orbitz, a let je uključivao presjedanje u Milanu. No kad je sletjela u Milano saznala je da je njezin let otkazan, iako je prethodno nitko o tome nije obavijestio. Rena nije imala drugog izbora nego kupiti novu kartu kako bi na vrijeme stigla kući. Kartu je u cijelosti morala platiti, a povrat novca za otkazani let nije primila. Turistički stručnjaci ističu kako su ovakvi slučajevi vrlo česti prilikom rezervacije preko online agencija. Naime, potrebno je određeno vrijeme da bi obavijest o otkazivanju leta došla do posrednika, koji su,  u takvim slučajevima, vrlo skloni dodatno komplicirati stvari.

Komentirajte prvi

New Report

Close